חג פסח שמח ופורח לכול חברי הבלוג!

by
 

האביב בבקר קם,
קצת עייף ומנומנם;
הוא הביט אל השמיים –
מה מוזר, טיפות של מים ?!
בניסן – כזה אי-סדר,
עוד מעט כבר ליל הסדר!

וכיצד יבוא החג,
כשישן עוד הפרג ?
והשלג בחרמון,
והרוח בחלון ?!

קצת מפליא, חשב בקול,
מן הכיס הוציא מכחול,
עם תרמיל ועם צבעים –
חיש יצא אל הסלעים.

רקפות בלאט העיר,
צפרים לימד לשיר,
עננים השכיב לישון –
בצהוב צבע סביון.

כשהחג סוף-סוף הגיח,
לרגליו פרס שטיח,
ולחש בקול חביב:
חג שלי – חג האביב !
(מאשה קלו)

91 תגובות to “חג פסח שמח ופורח לכול חברי הבלוג!”

  1. Amit Says:

    שלום לכולם
    מיכלי, הכול טוב, אני רק רציתי להבהיר את עמדתי בנוגע לתפעול הבלוג. צר לי מאוד ששאר חברי הבלוג לא מרגישים צורך, רצון ועניין יותר בבלוג ובחבריו. אך מה אפשר לעשות? לאלץ אותם להגיב בכוח? לא אפשרי כך שבאמת או שנשאיר את הבלוג פתוח בצורה שכזו או שניפרד בנעימים כך לכבוד החג.
    מה שתחליטו.
    אוריתי, מחזקת את ידיכם ומקווה שיהיה בסדר.
    אילנושש אל תעבדי קשה מדי, רק עברתם בטוח שאין עבודה רבה. איזה כיף לך 🙂
    מיכלי, לגבי אבא, אין לי מושג, אני חושבת שהוא בסדר כי לא שמעתי ממנו תלונות כלשהן על כאבים ואם כן, אינני יודעת. מקווה שתרגישי טוב במהרה!
    ממחר הילדים בחופש לחופשת האביב….יהיה שמח בביתנו כך שסליחה מראש אם לא אצליח להיכנס בשבוע הקרוב.
    חג שמח!!

  2. אילנה Says:

    עמיתושקה,תודה על הפוסט.

    חופשה נעימה לילדים וקלה לך ולאיש שלך 🙂
    הבית מצריך עבודה וניקיון ועכשיו נוספה החצר אז בכלל קשה.

    מיכלי,צר לי שאת חשה כאבים ,מאחלת לך בריאות טובה ורק שמחות והנאות.
    לשאלתך,לא דיברתי עם שרי,אין לי מושג מדוע היא ניתקה קשר 😦
    מקווה שתיצור קשר .

    ערב מהנה לכולם.

  3. ilana pa Says:

    חברים וחברות יקרים לי 🙂
    חג אביב שמח ומלא בשורות טובות לכל מי שקורא !
    המון זמן לא ביקרתי כאן ושמחתי לקבל עדכון על רשומה חדשה
    תודה לעמית על המילים היפות שהעלתה מפרי עטו של מאשה קאלו
    כמו שאני מקווה שאתם יודעים – רחל היא המשוררת המועדפת עלי
    כך שחיפשתי שיר שיש בו אביב לפחות בתחושה ומצאתי את זה:

    אָבִיב

    הֲשָׁכַחְתִּי תְרִיסִים לְהַבְרִיחַ,

    אִם דַּלְתִּי לֹא נָעַלְתִּי כַּדִּין? –

    הוּא כִּוֵּן הַשָּׁעָה וְהֵגִיחַ,

    וְהֵעִיר, וְהִסְעִיר, וְהִרְנִין.

    מַה בֵּינִי – הַשְּׁקֵטָה – וּבֵינֶךָ,

    אַדְמוֹנִי, מְבֻשָּׂם, וְנִלְהָב?

    אֵיךְ אֵדַע לְהָנִיס מִפָּנֶיךָ

    אֶת אֲשֶׁר לִי אָגַרְתִּי בַּסְּתָו?

    הַאֶרְגַּז? הַאֶגְעַר בָּךְ בְּזַעַם?

    הַאַרְחִיק מִגְּבוּלִי? אוֹ אוּלַי…

    אוֹ אוּלַי אֶתְרַצֶּה אַךְ הַפַּעַם,

    רַק הַפַּעַם… הַפַּעַם וְדַי!

    תל-אביב, ניסן תרפ"ו

    מאחלת מכל הלב, לכולנו ימים יפים, שמחות חדשות ועניין בחיים, עם חיוך גדול
    שלכם – אילנה.פ.

  4. אוריתי Says:

    עמיתוש, תודה על הפוסט.
    מיכל, מאחלת לך בריאות טובה, ללא כאבים.
    אילנה, קיוויתי שהשנה יהיה לך קל יותר בבית החדש, שיעבור החג בקלות.
    אילנה פ, יופי לראות אותך כאן.
    חזרנו מאוחר מחומותי, פשוט קורע לב לראות אותה, אני לא מבינה איך עוד לפני שלושה שבועות תיפקדה, ממש גיבורה.
    מאחלת לכולם חג פסח שמח, כשר ומאושר.

  5. michal Says:

    עמיתוש,
    תודה על הפוסט

    אילנהפ'
    גם אני אוהבת מאוד את שיריה של רחל. השילוב של מלנכוליות עם חוזק נפשי מרתק אצלה.

    אני גולשת באינטרנט וקוראת כתבות ותגובות לזכייתו של קותי. חייבת לומר שאני קצת מרחמת עליו.
    הבחור יצא בתחושה של מלך ישראל ומהר מאוד מגלה שהדיירים בבית לא סבלו אותו, העיתונאים כותבים נגדו, הרבה טוקבאקים מבקרים את זכייתו וישנן קריקטורות או כותרות כמו:פני הדור כפני קותי
    מקווה שישרוד את התגובות הללו. הן בטח יחזקו אצלו את תחושת הקיפוח

  6. אילנה Says:

    בוקר טוב

    אוריתי,כואב לקרא על סבלה של חמותך,היו חזקים.

    אילנה'לה,ברוכה הבאה וגם כאן מבקשת לברכך בברכת מזל טוב להולדת הנכד,הרבה נחת ושמחה.
    גמני אוהבת את שירי רחל ,ברחובות יש בית מיוחד שהינו לשימור,בית בו גרה רחל ,הידעת?

    מיכלי,נכון,כואב לקרא אך הציבור מוציא את תסכולו ,קותי לא היה צריך לזכות,שליחת האסאםאסים ללא הגבלה הביאה לזכיתו רק כי כל בית שמש נרתמה ,פניית חברי מועצת העיר לכל התושבים לסמס ,הילדות הקטנות וסליחה אם אני פוגעת, כל הערסים מבני הנוער .

    יום נעים ומהנה לכולם.

  7. michal Says:

    כנראה פיספסתי
    אילנה פ' מזל טוב להולדת הנכד. זה כבר השני נכון?

    אילנה
    לא ידעתי שרחל גרה גם ברחובות. ידעתי על המגורים בתל אביב

  8. ilana pa Says:

    תודה על הברכות יקירותי, זו נכדה, גילי שמה.
    וכעת יש לי את יונתן בן ה-10.5חדשים, שהוא בנה בכורה של בתי
    ואת גילי שנולדה לפני שבוע וחצי, והיא בתו בכורתו של בני [הבכור] :-)…. הרבה בכורים ובכורות יש אצלי, בתקווה לעוד ועוד, כי למדתי, שהלב מתרחב בכל פעם שנוסף נכד או נכדה.

    אוריתי יקרה, לבי איתך, זה נורא לראות מישהו קרוב אליך, כשמצבו מתדרדר מאדם עצמאי לזקוק לעזרה. זה צובט בלב.
    חמותי היקרה [באמת יקרה] מאז שחמי האהוב נפטר, לא חזרה לעצמה. כיום, היא נעזרת בפיליפינית, שתודה לאל, עושה את כל מה שצריך ויותר מכך. ממש מלאך ואנחנו אוהבים אותה מאד. עם כל זה, לראות כיצד חמותי אינה יכולה להלך עוד וזקוקה לכסא גלגלים קורע את לבי, היא, שהיתה עמלה כמו דבורה חרוצה בכל שבת, חג ומועד כדי לארח אותנו ואת המשפחה המורחבת, ממנה למדתי לבשל ואת כל רזי הבית ובכלל אני אוהבת אותה כאדם – לראותה במצבה כיום…. עצוב כל כך..
    זה גורם לך לחשוב על החיים. על כך שלא צריך להסתגר, תמיד להגיד לילדים ולנכדים את אשר על לבנו, גם אם עייפים, להצטרף לטיולים להגיע אליהם כמה שיותר, כי אם לא אנחנו… הם עסוקים…וכך נפסיד המוני רגעים מאושרים בחיינו.
    אל תשכחו להגיד, בהתכוונות, לבעל, לילדים, לחתנים/כלות, שאתם אוהבים אותם. עכשיו..לא מחר !

    מיכלי, העונה הזו, עם כל הרצון הטוב, לא הצלחתי להתחבר כלל לתכנית האח הגדול. הטיפוסים לא דברו אלי ופשוט לא "נתפסתי", כך שאני לא באמת מכירה את קותי וכל השאר. מהמעט מאד שראיתי, תמיר מצא חן בעיני, אבל באמת, זה מכמה דקות פעם בחודש, אולי. אין מה לעשות – העונה עם שפרה היתה הטובה ביותר מכל בחינה ונראה לי שנכון להיום, כך זה ישאר עבורי.

    שיהיה לכולנו חג אביב, חרות, פסח כשר ונעים ….ותזהרו עם המצות….חחח
    אילנה.פ.

  9. ilana pa Says:

    מיכלי, שכחתי להגיב אודות רחל.
    כן, ידעתי שבתקופה מסויימת רחל גרה ברחובות, שם גם התאהבה עד כלות בבן העליה השניה…שכחתי כעת את שמו. היא הקדישה לו כמה משיריה.

  10. אבי Says:

    חג פסח שמח לכולם. איחולי אושר ובריאות. 🙂
    ולגבי האח הגדול – לא הרביתי לצפות אבל קותי זכה בדין וההשמצות וההכפשות להן הוא זוכה הן עדות לרוע, לגזענות, להתנשאות ולאי קבלת השונה ומעידות יותר עלינו כעם מאשר על קותי.

  11. ilana pa Says:

    אבי, גם אם לא ראיתי את העונה הזאת, לעמי אני מחוברת [רוצה לחשוב, שכן] ולכן אני יודעת שאנשים אומרים ועושים דברים מתוך קנאה וצרות עין. זו הסיבה שאין צורך לקחת כל משפט שלהם כאמת לאמיתה. אנשים חשבו שלקותי מגיע ולכן סמסו לו ופחות לאחרים.
    אני מאחלת לקותי מכל הלב, שהוא וכל אחד אחר שזכה, ימנף את הזכיה לקידום והתפתחות טובה בחייו. אם יעשה ויעשו כן, זו תהיה שמחה להם ולכולנו.

    זו הזדמנות נהדרת לברך את איילה מהעונה השניה, שתינשא בקיץ לבח"ל ואת עתי מהעונה הקודמת, שנישא לבח"ל בדיוק בערב הגמר של עונה זו 🙂

  12. אילנה Says:

    ערב טוב

    חג שמח אבי,אני לא חושבת שיש כאן גזענות או צרות עין,מי שראה את התוכנית יודע שקותי היה אלים,זרק בקבוק על זיוה ובדרך נס לא קרה דבר,כינה את יאנה בשמות גנאי,למרות הקושי אכתוב,שרמוטה!,כל היום שכב במיטה ולא עשה דבר ורק אחרי שאביבית הודחה נכנס למטבח וכל מה שאמר על אביבית ותבשיליה הוא עשה גרוע יותר,בישל בהמון שמן,ליכלך והכי גרוע הכין רק לו וליאנה,אגואיסט!
    כל הזמן התמסכן,אף פעם לא זכיתי,אף פעם לא היתי בתל אביב,לא צילמו אותי כשהייתי קטן ואין לי תמונות,הבית שלנו קטן,אין כסף ,כמובן שהכל שקר,אביו אזרח עובד צהל,אימו עובדת,ראינו את הבית המרוווח שלהם ואני גם מאמינה שצולם והיה בתל אביב ועוד איך היה,שום דבר טוב לא ראיתי בבחור,היו טובים ממנו שהגיעה להם זכיה.
    מסתבר שהוא הפעיל מערכת משומנת הייטב לסמס לו ואולי בשל כך היה כה בטוח בזכיתו ומהשבוע הראשון הצהיר ללא שום בושה ,אני הזוכה!

    אילנה,רק נחת וכן יירבו ואני מסכימה עם דברייך,לבקר,לאהוב,לתת ולפנק.

  13. michal Says:

    לכל הסבתות והסבים

    חג שמח.
    כשהייתי בהריון עם בני הבכור, סבתי אמרה לי שלהיות אמא זה אהבה אין סופית אך, מבחינתה, להיות סבתא זו הנאה . לטענתה, הרבה יותר קל וכייף להיות סבתא מאשר אמא

    היום, כשאני סבתא בעצמי, חייבת לומר שזה סוג אהבה אחר, באמת הרבה הנאה ונחת (פחות דאגה)

  14. אוריתי Says:

    אילנה פ, מזל טוב, איזה יופי, והפעם נכדה. את ממש מסודרת.
    ולעניין קותי, לא ראיתי הרבה, מהמעט שראיתי באמת כל הזמן ביכיין והתמסכן והיה"פרזיט" אבל זה לא אומר שלא מגיע לו לזכות. משחק זה משחק והוא זכה.
    כל ההתלהמות מיותרת לדעתי.
    אנחנו עדיין בתורנויות אצל חמותי, מתפללים שסבלה יגמר.
    בינתיים יש גם עבודה, למרות שלקחתי חופשה חלקית,בית והכנות לפסח.
    רק שנהייה בריאים!

  15. Amit Says:

    שלום לכולם
    שמחה לראות כאן חברים ולברך את כולכם בחג שמח והמון הנאה בערב החג ובאכילת ארוחת הסדר .
    אילנה פ', שמחה לראותך!! עכשיו אני מבינה למה נעדרת זמן מה מהבלוג. יש לך נכדה חדשה!!! המון מזל טוב ושרק יהיה בשמחות.

  16. מ Says:

    בוקר טוב וחג שמח לכולם,

    אילנה פ – תתחדשי !!! איזה כיף לצרף נכדה למשפחה ! מזל טוב והמון אושר.

    אוריתי – תהיו חזקים. צר לי לקרוא על חמותך. מצטרפת לתפילות שלכם.

    מאחלת לכולם שהאביב יביא עימו שגשוג ופריחה , מנוחה והצלחה ושיהיה חג חירות,

    שלום ואהבה וכמובן שמח.

  17. אילנה Says:

    חג שמח ופורח,חג מהנה ונעים לכל החברים ומשפחותיהם.

  18. ארנוס Says:

    חג שמח לכולם!
    אני שמח לגלות שהבלוג לא נסגר, מערכת וורדפרס לא סוגרת בלוגים עקב חוסר כתיבה ואין בעיה שהוא יישאר פתוח גם אם כותבים רק לעתים רחוקות. אבל מכיוון שלאחרונה גם אני כמעט ולא כותב, אקבל כל החלטה שלכם.

  19. michal Says:

    בידיעות בעמוד הרכילות יש תמונה של שפרה עם עמליה

    תמונה מ'סימה, שפרה נראית נהדר, מאושרת ובוגרת.

  20. אילנה Says:

    שבוע טוב ומועדים לשמחה

    ברוך בואך ארנוס,מה שלומך?

    מיכלי,ראיתי את התמונה,אכן תמונה מקסימה .
    הספר היה אמור לצאת לאור בפסח,כנראה שחל עיכוב כלשהו.

    איך היה לכם לילה הסדר?
    לנו היה נעים נחמד וגם ….. מעייף 🙂

    מועדים לשמחה ,תהנו ותבלו.

  21. אבי Says:

    אילנה
    קטע הבקבוק זה בשבילך. תוכלי לומר לי מתי קותי זרק על זיוה בקבוק או איים עליה עם הבקבוק?
    http://bbisrael.blogspot.com/2012/01/blog-post_6422.html

  22. michal Says:

    אילנה,

    שפרה אכן נראית מאושרת וזה עושה טוב.

    פעמים רבות ספרים, בעיקר ספרי ביכורים, מתעכבים.
    נאחל לה שמהר מאוד תצליח להוציא את הספר (לפחות לפני שבוע הספר).

  23. michal Says:

    אבי,

    אני מבינה שבכל זאת לא נגמלת מראיליטי וראית האח הגדול. (נדמה לי שאחרי 24/7 בחרת שלא לראות יותר ריאליטי)

    האם תמכת בקותי? או שהרגשת, כמוני, שהתגובות של העיתונאים מוגזמות (אני לא מדברת על תגובות הטוקבאקיסטים- זכותם של אנשים להרגיש רע עם זכייתו, אני מבינה שהוא עורר התנגדות גם בקרב הדיירים עצמם)

  24. אבי Says:

    הי מיכל.
    כמעט ולא ראיתי האח הגדול. אינני תומך בקותי אבל לא יכולתי שלא להגיב להתנסחויות הגזעניות והמתנשאות בתקשורת. כנראה שהזוכה אינו ב"מיין סטרים" וקיצוניות התגובות מעוררת מחשבות לא נעימות לאו דוקא כלפי הזוכה אלא על דמותנו אנו, לכן הגבתי.
    כשקראתי את התיחסותה של אילנה שאני כידוע מאוד אוהב ומעריך, הלכתי לבדוק קטעים ברשת ואז ראיתי שלא היתה אלימות ולא נזרק שום בקבוק. קותי הכין ארוחות טעימות לכולם, ובישל במקצועיות ובאופן נקי ובריא שלא כמו אביבית. אז אם בארזים נפלה שלהבת…

  25. michal Says:

    מצטערת אבי, אני לא יכולה להגיב. לא ראיתי את האח.
    מודה, שמסביבי אנשים שכן ראו טענו שקותי היה פרזיט, קצת אלים ושרק שרי יצאה נגדו.
    אני ממש ממש לא יכולה להגיב

    כמו שאמרתי בעבר, מקווה שאם תחזור האח הגדול, היא תהייה שפויה יותר

    לי, אישית, היה נעים יותר לראות 24/7 ואהבתי את הדרך של איריס רייצס, בעבודה עם המשתתפים

  26. אילנה Says:

    ערב טוב
    אבי יקר,ראיתי את הקטע בלייב,הוא הרים את הבקבוק זרק ומיד שמו שיקופית,לא דיברו על עלז ה ולא הראו,זה לא הסרטון המדובר,זה קרה במטבח והיתה פעם נוספת של הנפת כוס שנשברה כאילו נפלה אך ראינו איך יידה אותה ומיד שמו שיקופית.
    ראיתי סצנות רבות של אלימות מצד קותי בתחילת התוכנית ולאחר כחודש התמתן,סיפר ליעל שהאח דיבר איתו וביקש מימנו להתמתן,ראיתי הכל בלייב.
    על כל פנים איני משייכת את אי האהדה אליו כגזענות,אלא כאל אדם שלילי .
    ומה אני יקית? מזרחית שאף פעם לא חשתי שמישהו מתייחס אלי כך או אחרת בשל מוצאי.
    אני מסכימה שבישל נקי אך עם הרבה שמן ואף דיירי הבית העירו לו על כך בדיוק כמו שאביבית בישלה אוכל שמן אך היא היתה בלגניסטית והמטבח נראה כמו שדה קרב בעת שבישלה.
    יש לי תחושה שהוא יהייה בדיוק כמו ג'קי,לא נשמע עליו הרבה .
    לא הגיעה לו הזכיה,אך הוא הזוכה ,שיצליח.
    אגב,לא היה לי פייבוריט ולא אהבתי אף אחד שם,סער טיפוס כלבבי ,אדם מקסים אך דעותיו הפוליטיות הפריעו לי והקשו עלי לאהוד אותו.
    מה שלומך ואיך היה ליל הסדר?

    מיכלי,נמתין לספר 🙂

  27. אוריתי Says:

    הערב נפטרה חמותי, כמו שרצתה בשלווה במיטתה. היא היתה בת 85 וחייה היו יפים ומלאים. היא ידעה להנות ולמלא את חייה בתוכן.
    מאחלת לכולנו חיים כמו שלה.
    כמובן שכולנו עצובים, זו הסבתא האחרונה שנותרה לבנותיי.
    יהי זכרה ברוך.

  28. אבי Says:

    אוריתי.
    משתתפים בצערכם. תנחומים למשפחה.
    אילנה.
    אין לי אלא להסכים למה שכתבת הערב. גם לי לא היה פייבוריט מה עוד שלא ראיתי הרבה. אני רק לא אוהב את האופן בו מתבטאים כלפיו. גם אם יש בקורת יש דרך לעשות זאת.
    השנה היה לנו סדר קטן וחמוד. רק המשפחה הגרעינית. דוקא היה כיף.
    חג שמח לכולם.

  29. ilana pa Says:

    אוריתי, תנחומיי למשפחה. לאבד חמה, בעיקר כזו שאוהבים מאד, זה קצת כמו לאבד אמא. כך חשתי כשחמי, שאהבתי מאד, נפטר.
    עד היום, 18 שנה לאחר שהלך לעולמו, הוא עדיין חסר לי מאד וכמובן לבעלי וילדיי.

    יהא זכרה ברוך.

  30. michal Says:

    אוריתי

    מצטערת ומשתתפת בצערכם.

    קשה להתנחם אך, אין ספק, חמותך נפטרה במיטתה כשהיא יודעת שמשפחתה לצידה, אוהבים.
    זו זכות להיפרד.
    יהא זכרה ברוך!
    מי יתן ולא תדעו צער

    אני מבינה קטנה בהלכה אבל, האם יש שבעה?
    תהליך השבעה הוא גאוני ביהדות וחשוב מאוד מבחינה פסיכולוגית.

    אגב, הערב הקרינו את הסרט שבעה. היה מעניין.

  31. michal Says:

    אילנה,

    בדורנו יש כל כך הרבה נישואי "תערובת" שתחושת הקיפוח, שחלק מהמזרחיים חווים (הצעירים בהעיקר) אינה במקומה.
    אבל על הגל הזה הלכו בזמנו הבובלילים וכנראה לקותי זה נראה נכון אסטרטגי

  32. Amit Says:

    אוריתי,
    תנחומי הכנים 😦 משתתפת בצערכם. לפחות עכשיו הסבל נגמר והיא בעולם הרבה יותר טוב ורגוע ללא כאבים וללא יסורים.

    אבי, קותי סובל מדימוי עצמי מאוד נמוך ומחוסר בטחון. כול העונה הוא רק התבכיין והתנהג מצורה מאוד לא יפה כלפיי אנשים שלא עשו לו כול רע. לא סתם הביקורת הקשה עליו.
    לילה טוב לכולם.

  33. אוריתי Says:

    תודה חברים.
    מיכל, לעניין השבעה הדעות חלוקות. לא יושבים שבעה בחול המועד, על זה אין מחלוקת. חלק אומרים שפטורים בכלל משבעה, חלק אומרים שצריכים לשבת מצאת החג ואפילו מישהו אמר לנו שמספיק לשבת שעה לאחר צאת החג.
    היות והמשפחה אפילו לא מסורתית אני מניחה שהשבוע יתכנסו כולם בבית המשפחה ל"שבעה" לא רשמית עד החג .
    כשהורי נפטרו הקפדנו על חוקי ההלכה ומצאתי משהו מאוד מנחם ועוזר בכינוס המשפחתי הזה במשך שבוע ימים, אבל כל משפחה ומנהגיה.
    ולעניין קותי, לדעתי הוא יעלם כמו ג'קי. בכל מקרה רק מעטים הצליחו ממש לאחר תוכניות הריאליטי למיניהן. רובם נעלמים ונשכחים מלב. זכרו כמה היינו בטוחים שמשתתפי העונה הראשונה יצליחו בגדול בחוץ, חשבנו שלאון ורנין יהיו כוכבים וזה לא קרה. הוא זכה בכסף, מקווה בשבילו שיעזור לו לעשות עם עצמו משהו חיובי.

  34. אילנה Says:

    אוריתי

    משתתפת בצערכם ושלא תדעו עוד צער לעולם!

  35. אילנה Says:

    מיכלי,אצלנו העניין העדתי מעולם לא עלה,יש לנו במשפחה קיבוץ גלויות,גיסה פולניה,גיסה טורקיה,גיס יקה-רוסי,גיס טריפוליטאי וחתניי רומני,יקה,אוסטרי-פולני,הכלה שלי גרוזינית.
    החש מקופח סובל מחוסר ביטחון ורגשי נחיתות.
    נכון שהיתה אפליה עדתית אך חלף זמן רב ולדעתי חלפה לה.

    אבי,סדר פסח עם משפחה מצומצמת נעים וכייפי,שמחה שנהנתם.

    עמיתושקה,איך אתם מבלים את החופשה?

  36. Amit Says:

    ערב טוב
    הי אילנוש, מה שלומך?
    אני מנצלת את זה שהילדים בבית לשבוע לביקורי רופאים. לאחרונה שמתי לב שאלה לא עומדת ישר אלא נשענת על רגל ימין רוב הזמן. בפוזה של דוגמנית. כשהעלתי את הנושא בפני רופאת הילדים, היא העלתה את האפשרות שכנראה שיש לה רגל אחת ארוכה קצת מהשניה. אז גם נפל לי האסימון שכנראה שגם יוני סובל מאותה בעיה כי גם הוא לא ישר וסובל בכאבי רגליים. אז לקחתי אותם היום לאורטופד ויצאתי מצוברחת מאוד. ליוני באמת יש רגל אחת ארוכה מהשניה. ההבדל הוא סנטימטר כך שזה לא נורא והרופא אמר שאין מה לדאוג וזו לא הסיבה לכאבים. כנראה שהכאבים נובעים מכך שיש לו רגליים שטוחות. אך עם אלה הבעיה דווקא לא מה שחששתי והלוואי וזו היתה הבעיה…לאלה יש סקוליאוזיס, אומנם כרגע זה מזערי אך היא צריכה להיות תחת השגחה ועלינו להגיע שוב לבדיקה בעוד חצי שנה. יצאתי מדוכאת…:( מקווה מאוד שזה לא יתפתח ויחריף עם השנים. אוף!

  37. אוריתי Says:

    עמיתוש מתוקה,
    אני מבינה את דאגתך וכאבך.ממרומי גילי ומניסיוני, באורטופדיה תמיד כדאי לקבל חוות דעת נוספת כי כמספר האורטופדים כך מספר האבחנות. כשאחותי היתה קטנה איבחנו אצלה רגל אחת קצרה יותר. אמי בכתה שבועיים, הזמינו לה נעליים מיוחדות, מדרסים ובקיצור סיפור שלם. לאחר הבכי ההסטרי, אמי השיגה תור לאורטופד נוסף, מפורסם בזמנו, וזה אמר שהאבחנה שגויה, שלחו אותה לפיזיוטרפיה, אני זוכרת שאמי היתה עושה איתה את התרגילים בבית. היום היא מרתוניסטית ופיזיוטרפיסטית בעצמה, והתמחתה בשיטת שרוט לטיפול בעקמת.
    לבתי הגדולה יש עקמת, גילינו את זה בגיל 15 וגם היא נשלחה לפיזיוטרפיה אבל לא רצתה. להתמיד יש לה עקמת קטנה וגם פלטפוס וחיה את חייה ללא בעיות.
    מציעה לך כמובן לעקוב אחרי שניהם, תבדקי אולי מדרסים ליוני יוכלו להקל עליו ואולי פיזיוטרפיה לנסיכה היפהפיה.
    אני מניחה שאני נשמעת כמו פולניה חופרת אבל באמת מכל הלב, תבדקי את כל האופציות ואל תהיי בדיכאון. יש טיפולים וזה לא נורא.

  38. Amit Says:

    אוריתי יקירתי,
    היום ישר עושים צילום ולכן אין מה לרוץ לקבל אבחנה נוספת..רואים את העיקום בעמוד השידרה:(
    בעקרון שמסתכלים עליה כלל לא רואים זאת, לכן הייתי ממש בהלם שזו בעצם הבעיה… נגיע בעוד כחצי שנה למעקב ונראה מה הלאה. גם היא ככול הנראה תסבול מפלטפוס בדיוק כמו יוני. כפות הרגליים שלה ממש שטוחות. דאבל טראבל כמו שאומרים. את כלל לא חופרת ואני מודה לך על האינפורמציה ועל תמיכתך 🙂 זה עודד אותי מאוד!
    חוץ מזה מה שלומך? מה החלטתם לעשות בקשר לשבעה? מתי ההלוויה?

  39. Amit Says:

    אגב אוריתי,
    אשמח לשמוע מנסיונה של אחותך (אם זה אפשרי) בקשר לשיטת הטיפול בעקמת. מאיזה גיל מתחילים לטפל וכיצד?

  40. אילנה Says:

    מועדים לשמחה

    עמיתושקה,אני כה מבינה את דאגתך וחרדתך,קבלי ממני חבוק ענק .
    לא עושים פזיותרפיה למקרה כזה?
    אני מאחלת שהכל יסתדר.
    נוגה שלי נולדה עם טורטיקוליס,(שריר קצר בצוואר) אולי בשל תנוחה שהיתה בה ברחם זמן רב,ראינו זאת מיד עם לידתה וגם הרופאים,עברה פיזיותרפיה ונבדקה ע"י מומחה לגולגלת,היום זה הרבה הרבה יותר טוב ובקושי רואים,הרופא אמר
    שעם הגיל זה יעלם כמעט לגמרי ואיש לא יבחין.

    אני מסכימה עם אוריתי להתייעץ על דרכי טיפול עכשיו ולא לחכות.

  41. אוריתי Says:

    לילה טוב,
    עמיתוש,הלוויה היתה אתמול ו"שבעה" רשמי יושבים רק ממוצ"ש..
    אשאל את אחותי ואת חברתה שגם היא התמחתה בשיטה זו מאיזה גיל מתחילים.
    לפלטפוס לט נותנים היום מדרסים?
    ולגבי הצילום, את הצילום של הגב של בתי ראו שני אורטופדים ואחד אמר שיש עקמת והשני אמר שלא ( בסוף יש לה עקמת) כך שגם עם צילומים יש חילוקי דיעות.

  42. Amit Says:

    אילנוש , תודה על התמיכה והחיבוק!!
    אני באמת אנסה לראות אורטופד נוסף לחוות דעת נוספת. שמחה לשמוע שהבעיה של נוגה חולפת והכול הסתדר בסופו של דבר.
    לגבי יוני, יש לו מדרסים בנעליים אך הוא עדיין סובל מכאבים. אולי עכשיו שננסה למצוא לו מדרס שיגביה קצת את הרגל הנמוכה הכאבים יהיו יותר נסבלים.
    אוריתי, תודה רבה!! אני אשמח לשמוע כול אינפורמציה בנושא.
    לילה טוב

  43. michal Says:

    בוקר טוב

    אורית
    מה נשמע אצלכם? איך בעלך?
    האם חמך בחיים?

    עמיתוש,
    הבת שלי נולדה עם פריקת ירך – כלומר, רגל אחת יותר קצרה מהשנייה (יש הטוענים זה תורשתי, אצלנו- בעלי סובל מזה ולפני כמה שנים הוא עבר ניתוח של החלפת פרק ירך)) טיפלו בזה אז בהחתלה כפולה וזה עזר.
    היום יש הבדל של סמ' אחד בין שתי הרגליים והרופאים טוענים שזה בסדר.

  44. אילנה Says:

    בוקר טוב חברים יקרים

    עמיתוש,בארץ נהוג לכל התינוקות לעשות אולטרסאונד לירכיים בגיל חודש על מנת לבדוק אם יש את הבעיה,זו תופעה שכיחה מאוד ויש דרכי טיפול,אל תתיאשי .

    יום נעים לכולם.

  45. ilana pa Says:

    אחר צהריים טוב לכל הקוראים והקוראות של בלוג מקסים זה !!
    עמיתוש, אני מאחלת לאלה ויוני שלך הבראה מלאה ומהירה, כמובן שטיפול נכון ומהיר יעזרו. כמיכל סיפרה על פריקת הירך של בתה, נזכרתי שבתי נולדה עם עצם בריח שבורה ואני כל כך בכיתי וחשבתי שהעולם נופל עלי, אולם תודה לאל, כפי שהרופא אמר, העצם התאחתה והיום…לא נודע כי נשברה…
    נו טוב, זה קרה לפני 28 שנים 🙂

    אתמול המקהלה שלי [ואני] זכינו להופיע בזמרייה הים-תיכונית הראשונה בעכו. זו היתה חגיגת מוסיקה נהדרת בשילוב סיור מרתק במעמקי אולמות האבירים ההולכים ומשתפצים בעכו העתיקה.
    כל היום הזה, הסדנא המעניינת, הסיורים והשיא – ההופעה שלנו, היו חוויה נפלאה שאני תקווה, בלי נדר, אחזור עליה גם בשנה הבאה. !
    אני מזמינה אתכם לרשומה שלי [הפעם באתר אחר, לא בוורדפרס]
    אשמח לקבל שם תגובות 🙂
    http://ilanapa.blogspot.com/2012/04/blog-post.html

  46. michal Says:

    אילנה פ',
    כל הכבוד.
    איזה כייף לך שיש תחביב שכל כך ממלא אותך.

    אני, כמובן, כבר נכנסת ללינק ששלחת

    אילנה השנייה

    אני קצת דואגת לשרי. יש מצס שתסדקי מה קורה איתה? האמת היא שגם לתיתוש אני דואגת, מעניין אותי איך עוברים לה ימי החגים הללו

  47. אוריתי Says:

    אילנה פ, נכנסתי ללינק , את אישה מרתקת ומוכשרת, כל הכבוד.

  48. ilana pa Says:

    תודה רבה אוריתי !!
    ואני גאה להיות בחברתכם. תמיד אני לומדת משהו
    כשאני קוראת את הדברים שאתם כותבים !
    ליל מנוחה וחג שמח

  49. Amit Says:

    שלום לכולם
    תודה לכולכן על התמיכה והעידוד. אני רק מקווה שהעקמת לא תחריף ושאלה תצמח ותתפתח ללא כאבים וללא גב עקום…היא מאוד רזה ודקיקה שאני ממש חרדה למבנה שהיא תקבל בסופו של דבר.
    אילנה, נגעת בנושא מאוד חשוב ומתסכל כאחד. המערכת הבריאותית כאן לוקה בחסר וכלל לא מספקת כמו שבארץ. בדיקות התפתחות בקרב תינוקות בשלושת השנים הראשונות לחייהם כולכך חשובות ודווקא כאן באמריקה המפותחת זה לא קורה. הבדיקות נעשות בצורה כולכך שטחית ולא עמוקה שהרופאים מפספסים כולכך הרבה והתוצאה בסופו של דבר מתסכלת. אם זו בעיה רפואית או התפתחותית קוגנטיבית..פשוט נושא כאוב.
    אתמול נזכרתי שבכלל יש רופא שמתעסק בתחום כפות הרגליים ואחרי גישוש באינטרנט, הבנתי שזה הרופא שעל יוני לראות בכדי לקבל גם אבחנה וגם טיפול הולם לבעיה שלו. האורטופד שראה את הילדים כלל לא טרח להפנות את תשומת ליבי שאולי רופא כזה יוכל לעזור לנו יותר. כאן, אם אין לך קשרים והבנה קצת יותר מבסיסית מתחום הרפואה אתה פשוט חסר אונים. אני כולכך שמחה שאני מאוד נמשכת לתחום הרופאה שרכשתי הרבה ידע רק מהתעניינות וקצת מתחום החינוך שלמדתי שאני מצליחה כול פעם לפגוע בבעיה זו או אחרת בקרב ילדי.
    אילנה פ, אני אכנס לבלוג ואגיב. חוויה מאוד מעניינת ומיוחדת עברת. תמשיכי להנות ולשיר. כול הכבוד!
    מחכה בקוצר רוח שחופשת ההאביב תסתיים כבר 🙂 כבר אין לי כוחות.
    לילה טוב, אני אצה רצה למיטה.

  50. michal Says:

    אילנה פ'

    נכנסתי ללינק וכמובן הוספתי הודעה (בעצם, הייתי הראשונה)

    בהצלחה

    בוקר טוב וחג שמח

  51. ilana pa Says:

    מיכלי ועמית –
    תודה לכן מקרב לב על שנכנסתן והגבתן לרשומה החדשה שהעלתי.
    עבורי זה מרגש בכל פעם מחדש, לדעת שאנשים מתעניינים בדברים שאני אוהבת. התקווה התמידית שלי היא, להדביק אנשים באהבה לשירת מקהלה, כדי שיצטרפו אלינו ולמקהלות אחרות ושהעם הזה ימלא את ימיו בשירה וזמר … ומי יודע, אולי זה ידביק גם את שכנינו… אני אוהבת פנטזיה, מה לעשות 🙂

    עמית, כעת הבנתי שאת מתגוררת בחו"ל. כנראה התפספס לי עד עתה. כמה שנים את שם והאם יש סיכוי שתשובו ארצה ?

  52. מ Says:

    צהריים טובים וחג שמח לכולם.

    אוריתי – משתתפת בצערכם, שלא תדעו עוד צער.

    עמיתוש – אל לך להתבאס, תקחי את הכל בערבון מוגבל ואל תהססי להתיעץ עם עוד רופאים מומחים.

    אגב, יום הולדת שמח !!!! המון מזל טוב, בריאות, אושר וכל שתרצי יתגשם.

    מקדישה לך את השיר הבא של שלומי שבת – "יש לך" , אני מאוד אוהבת, אותו מקווה שגם את תאהבי.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2yMP7sgu9I

    .

  53. Amit Says:

    ממוששש תודה על העידוד!!!
    תודה רבה על המזל טוב אך יום הולדתי אינו חל היום 🙂 יש עוד חודש בדיוק 🙂 השיר מהמם!!! נשמור אותו לעוד חודש.
    אילנה פ, איפה היית עד היום??
    אנחנו כאן כבר 10 שנים ולעת עתה עדיין לא יודעים מתי נחזור אם נחזור אי פעם. מאוד רוצים אך החששות גדולים מדי

  54. Amit Says:

    אגב, אילנה פ,
    גם אני מאוד אוהבת לשיר. אולי אם נחזור אי פעם וילדיי יהיו גדולים ולי יהיה זמן לחבור למקהלה אצטרף לאחת כזו. זה כיף גדול לשיר אני יודעת. כיף לך!!

  55. אילנה Says:

    חג שמח
    אילנה'לה,שמחה עבורך ובכלל כל מה שקשור בשירה אהוב עלי.
    פעם הלכתי למקהלה עירונית,לא התמדתי ו..עזבתי.
    יש לנו חבורת זמר משלנו,אחת לתקופה אנו מתכנסים באחד הבתים ושרים,שניים פורטים על גיטרה,שיקופיות,מיקרופונים ומערכת מתאימה,שרים מהשירים הישנים והטובים וקצת חדשים ונהנים .
    מרבית החברים הם חברים שלנו מהשירות הצבאי,היתר בשיטת חבר מביא חבר ובערך כ-30 ,בעצמאות יהייה ערב כזה אצלנו.

    היום קראתי מודעה שראש העיר שלנו יחגוג מימונה על חשבון משלם המיסים בגן העיר,תלבושות,מופלטות ובמת בידור,למה צריך את זה על חשבון משלם המיסים? זהו חג עדתי של צפון אפריקה וכל אחד שיחגוג בביתו,משפחתו ובפארקים.
    זה הכעיס אותי כי הוא יוצא העדה ומבזבז כספי ציבור.

    אנו הוזמנו לחברים,נלך לרבוח ולסעוד מופלטות :-).

    מיכלי,שרי דיברה איתי לאחר תוכנית הגמר של האח הגדול,הכל בסדר אצלה.

    תיתושששששששששששששששששש,לא השמעת קול כל החג,מה שלומך?

    יום נעים ומהנה.

  56. ilana pa Says:

    עמית יקרה, נדמה לי שביקשתי סליחה מראש. לא תמיד אני יכולה לעקוב אחר ההודעות הרבות וכנראה פספסתי, אבל כעת אני יודעת וזה מה שחשוב 🙂
    אני רק מחכה ומצפה שיצטרפו למקהלה שלי אנשים שאוהבים ויודעים לשיר. כל כך אשמח אם מישהו/י רואים עצמם כמי שיוכלו להתמיד, כי השכר הכי חשוב בשירה, זו התחושה הנפלאה שיש בזמן ששרים ואחרי כן. אני טוענת ואמשיך לטעון, שזוהי התרופה לכל כאב. מצחיק, אבל בדיוק אתמול ראיתי תכנית [בערוץ הראשון] על התפילה "מוריד הגשם", שהמלודיה שלו, כנראה היא הבסיס ל"תקווה", ההמנון הלאומי שלנו, שכתב נפתלי הרץ אמבר. באותו הסרט, אמר אחד החזנים, שאביו אמר לו תמיד, שהשירה [במקרה זה, החזנות] היא כמו תרופה לכל המחלות.
    כך בדיוק גם אני חושבת.
    עמית, אם תשובו למכורה, דלתה של מקהלתי פתוחה בפניך 🙂

    אילנה יקירתי, אני מאד שמחה לדעת שאתם מקיימים ערבי שירה בציבור, זה כייף גדול.
    זה שונה, כמובן, משירת מקהלה, בה ההתמקצעות [עד כמה שניתן] חשובה ביותר. פיתוח של היכולות הקוליות והשליטה בהן, כמו דיקצייה, הפקה קולית, בלאנס בין הקולות, למידת עיבודים, התמדה ואחריות להגיע לחזרות ועוד ועוד.
    זה נשמע קשה, אבל מאד קל, כשאוהבים 🙂
    זה נכון, בגדול, לגבי כל הדברים שאנו אוהבים בחיינו.

    יום טוב לכולםם !

  57. אירית השפירית Says:

    שלום יקרות ויקרים שלי וחג שמח!!!! 🙂

    מזמן לא ביקרתי בבלוג, הייתי עסוקה מאוד בכל ענייני, ובינתיים החיים לא עצרו ומסתבר שקרו לכם כל מיני דברים, שמחים ועצובים.

    אוריתי יקירה שלי, צר לי מאוד מאוד על מות חמותך. קשה מאוד לדמיין עולם בלי האהובים עלינו, אלה שתמיד אהבו אותנו ודאגו לנו, שתמיד היו בשבילנו ושצעדינו היו בעקבי צעדיהם. אני בטוחה שאתם מרגישים רגשות מעורבים כי, מחד, סבתא "העזה" לעזוב אתכם ולהשאיר אתכם לבד, ומאידך, אי אפשר היה לתת לה לסבול כל-כך הרבה אפילו יום אחד נוסף, ובמילא שאלות של חיים ומוות לא כל-כך תלויות בנו ואין לנו הרבה מה להגיד בהן. הלוואי וכל אהובנו היו יכולים לחיות בבריאות מלאה עד מאה ועשרים ואז למות בשלווה במיטתם, הלוואי.
    אני בטוחה שאתם מחבקים זה את זה חזק-חזק ומתנחמים באהבתכם. נשיקות ענקיות לאישך האהוב שרק התייתם ובוודאי חש קצת בלבול. אוהבת אותך מאוד.

    http://www.youtube.com/watch?v=72ut2Bk5FU4

    עמיתושקלה, אהובת לבי, השנה קיבלתם כמה "בשורות" רפואיות לא כל-כך מרנינות. כפי שכתבו כאן לפניי, אני מקווה מאוד שלפחות לגבי עמוד השדרה של אלה המתוקה שלך, זאת רק אזהרה שמחייבת לשים לב ולטפל אבל לא גזירה שאי אפשר לחיות איתה. מה שבטוח, השנה לא היתה לך יותר מדי רגיעה, נפשית וגופנית. לבי אתך ואני מחבקת אותך חיבוק גדול. אני יודעת שאת חזקה ואמיצה ותדעי להתמודד עם כל מה שיבוא, והלוואי שבקרוב יהיו גם הרבה בשורות טובות ונעימות. נשיקות לשחיינים הצעירים והמתוקים ולאחותם הנמרצת והיפה, ואפילו גם לבעלול.

    תודה לך על הפוסט היפה.

    אילנה פ' יקרה, ברכותיי להולדת נכדתך גילי, בכורה בין בכורים, וקצת באיחור גם ברכות להולדת נכדך יונתן. איזה אושר! תיהני מן הקטנים, יורשי העצר, מן הילדים, מעצמך ומן האיש שלך. מאחלת לך הרבה נחת ושמחה, ובריאות.

    תודה על השיר היפה של רחל שצירפת לבלוג. גם אני אוהבת אותה מאוד.

    אילנה יקרה שלי, חג שמח! אני מכירה אותך ויודעת שבוודאי גם בחג הזה עבדת נורא קשה – "כי עבדים היינו בארץ מצרים" – בניקיונות, גם אם הבית היה מבריק מלכתחילה, ובבישולים, הכול כדי שיהיה ממש-ממש כיף לכל בני המשפחה. אני מקווה שעכשיו את מוצאת זמן לעצמך לשבת רגל על רגל, כאשר את נחה וכל העולם ואשתו מפנקים אותך ואפילו אישך המוכשר מזמר לך סרנדות (את רואה עד לאן דמיוני מוביל אותי). לפחות זה מה שאני מאחלת לך. מקווה שההורים בקו הבריאות ושנהניתם מחברתם בחג. את מקבלת גם חיבוקים וגם נשיקות.

    ממינקה יקרה ומתוקה שלי, תודה על כל השירים שאת מעלה כל הזמן להנאתנו. אני מקווה שאת נהנית בחג ומבלה ונהנית מן הפריחה היפהפייה, שלצערנו עוד מעט-קט תיעלם עם החמסינים הראשונים. אני שולחת לך חיבוק ונשיקה וגם עוגת מצות עם שוקולד, ברוח החג.

    מיכלי, כרגיל אני שולחת לך אנרגיות מבריאות ומקווה שבקרוב תחושי טוב יותר. כמו כל שנה, עונות המעבר מקשות על מי שאינו בריא לחלוטין אבל אני יודעת שבקרוב יהיה טוב יותר ותוכלי לחזור לעצמך. מאחלת לך חג שמח בקרב כל בני המשפחה והרבה אושר ובריאות.

    ארנוס יקר, יופי שקפצת לבקר. למען האמת, אני קצת מתגעגעת אליך. אני מקווה שאתה צועד בדרך המלך ומוצא את מקומך בכל התחומים, כלומר גם בלימודים וגם בחיים האישיים. לבי אתך.

    שלום אבי וחג שמח לך ולבני ביתך. אני די מסכימה אתך לגבי אופי הסיקור התקשורתי של העונה האחרונה של האח הגדול ובעיקר היחס לניצחונו של קותי. לא שהוא "כוס התה" שלי, ולטעמי הוא היה הרבה יותר מדי שקול לאורך כל העונה והרבה יותר מדי אנוכי, אבל הוא אדם מורכב, שאף אחד לא יכחיש שעשה את העונה ולדעתי מגיע לו לזכות כמו לכל אחד אחר. אני מקווה שהכסף שקיבל וההכרה יובילו אותו למקומות טובים ולהתקדמות בחיים ואולי יתחיל קצת להאמין בעצמו ולהשקיע כדי להצליח ולא רק לצפות כל הזמן שמישהו ייתן לו הישגים משמיים וליילל כשזה לא קורה.

    ואחרונה חביבה, תיתוש המתוקה שלי, שנמצאת עכשיו על-ידי, אני מאחלת לך קודם כול בריאות, ואחר-כך גם שקט, רווחה וביטחון, ושמחות קטנות וגדולות. אני מודה לבלוג ולשפרה שהפגישו בינינו והולידו לי אחות.

    חג אביב שמח לכל חברי הבלוג, הגלויים והנסתרים!!!!

    "כי האביב שוב צועד בעקבותיך, והירוק מציץ מחלונך, כי הזהב שוב גונב את צמותיך ואנו נתגנב למעונך".

    http://www.youtube.com/watch?v=cIaYRD53u3s

  58. אירית השפירית Says:

    תיתוש כותבת:

    חג שמח חברים יקרים שלי 🙂

    מתנצלת שבשבועות האחרונים כמעט לא נכנסתי לבלוג ולא הגבתי בו. בשנה האחרונה אני סובלת מקשיים פיזיים וגם אישיים ולכן אני לא כל-כך נמצאת ליד המחשב וקשה לי לכתוב. אבל אני עדיין אוהבת אתכם מאוד ולא נטשתי את הבלוג. פשוט אני מחכה לזמנים טובים יותר כדי לחזור לעצמי.

    בחול המועד אני מתארחת אצל אירית המקסימה שהסכימה לארח אותי בביתה. אני כבר מרגישה יותר טוב והביקור מעודד את רוחי. אירית המקסימה מארחת אותי יפה ומאוד נעים לי אצלה. בהזדמנות זאת, תודה לאירית המקסימה וחיבוק ענק ענק ענק.

    אוריתיס יקרה שלי, אני מצטערת על מות חמותך וצר לי שהיא סבלה בימיה האחרונים. אני יודעת שאת היית קשורה אליה, וזוכרת שסיפרת לנו כל הזמן על הצמידים שהכנת לה. עשה רושם
    שאהבתם אותה מאוד. תנחומי לך ולכל משפחתך ושלא תדעו עוד צער. שולחת לך חיבוק גדול ואוהב.

    עמיתוש יקרה, אני לא מבינה הרבה בנושאים רפואיים אבל ראיתי שקיבלת חוות דעת מחלק מחברות הבלוג שנשמעות מעניינות וכדאי שתקחי אותן לתשומת לבך. אל תילחצי כל-כך כי לדעתי אם תופסים את הבעיות בזמן, ועוד ילדיך קטנים, במיוחד אלה, ותטפלו כבר עכשיו אז מרב הסיכויים שהבעיות יחלפו עם השנים. שולחת לך ולכל משפחתך חיבוק ענק ואוהב.

    אילנה פ' יקרה, ברכותי להולדת נכדתך גילי, והנה יש לך כבר שני נכדים, כן ירבו. תיהני מהם ושהם יהנו ממך. גם אני אוהבת מאוד שירים עבריים. אמנם לא למקהלה, אבל אני בהחלט כל הזמן מקשיבה לשירים עבריים ושרה בביתי הקט. עוד לא נכנסתי לבלוג שלך אבל אכנס בקרוב. שולחת לך חיבוק גדול.

    מיכל יקרה, אני מקווה שהחג הזה עבר עליך בנעימים וללא כאבים מיותרים. אני מאוד מבינה את כאביך כי גם אני סובלת מכאבי פרקים חזקים, למרות ששלי לא בסדר גודל כמו שלך. חיבוק גדול. (אני יודעת ששאלת עליי כמה פעמים בבלוג, אבל כפי שכתבתי קודם היה לי קשה לכתוב ולענות וגם לא הייתי כמעט בכלל מול המחשב).

    אילנוש יקרה, איך עברתם את חג הפסח הראשון בביתכם החדש? האם עשיתם את ליל הסדר בבית עם המשפחה? מה שלום נוגה המתוקה? אני מקווה שאת נהנית בחול המועד ביחד עם נוגה, הילדים, הבעל וההורים (אני מקווה שבריאותם טובה). שולחת לך חיבוק ענק.

    מאחלת לכל חברי הבלוג חג שמח, אביב וקיץ נעימים ולא חמים מדי 🙂
    מתגעגעת ואוהבת את כולם. חיבוק גדול גדול גדול. 🙂

    תיתוש

  59. ilana pa Says:

    וואו – כמה יפה כתבת והתייחסת לכל אחד ואחת מאיתנו, כל הכבוד !!

    וגם קצת התבלבלתי… תיתוש כותבת או אירית השפירית?

  60. אירית השפירית Says:

    היי אילנה.פ את החלק היפה אירית כתבה ואחר כך הוסיפה גם כמה מילים שהכתבתי לה 🙂

  61. אבי Says:

    אירית
    כיף שחזרת התגעגענו.
    כנ"ל תיתוש
    🙂

  62. ilana pa Says:

    תודה רבה .. 🙂
    וכל החלקים היו בהחלט יפים !!

    אני יודעת שיש עוד יום וקצת עד לחזרה לשגרה… אבל כבר נכנסתי לדיכאונצ'יק . אוף, כמה שהשבוע האחרון היה טוב לנשמתי ולגופי. אני יודעת שיש עוד חדשיים וחצי עד לחופש הגדול [בשבילי זה כמעט עוד 3 חדשים] אבל עד אז יהיו ימים עמוסים ולחוצים..

    גיליתי במקרה באתר וואלה שהם מעלים טלנובלות ארגנטינאיות ובמקרה זה, טלנובלה שנקראת "חיים גנובים" עם פקונדו ארנה שבזמנו ראיתיו בסדרה הידועה "בובה פראית". כייף לשוב ולשמוע את השפה הארגנטינאית… בעיקר אם ניסע [בלי נדר] בקיץ לאמריקה הדרומית. אני מבינה לדינו די טוב דרך הורי בעלי וקלטתי לא רע את השפה בעזרת הטלנובלות וכעת יש טעם נוסף לצפות בסדרה, שנראית די חדשה וזה כבר מצוין.

  63. אילנה Says:

    ערב טוב
    תיתושקה וקסם האירית היקרות,כל כך שמחה לראות שכתבתן כאן והתייחסתן לכולם ועוד יותר שמחה שבזכות שפרה נוצרה חברות מופלאה בינכן ,ממש כמו שתי אחיות,זה פשוט גורם לי נחת רוח וכך אני חשה עם אורה,אורה חברת נפש שלי, אנו חולקות הכל הכל ביחד,כשיש צילצול טלפון קרוב לחצות אני יודעת שזאת אורה ובלי להרגיש אנו יכולות לשוחח שעה ארוכה .
    אגב,הבת של אורה מתחתנת בשעה מבורכת בדיוק חודש אחרי יניר.

    תיתוש וקסם האירית,אני ממש לא בקטע של "רגל על רגל"….כל השבוע הילדים היו כאן ,לארח משפחה בבית עם חצר זה עולם אחר,כיף ומהנה,עבדתי קשה אך הכל מתוך בחירה,אני אוהבת לפנק אותם,סוג של שריטה 🙂
    שנהייה בריאים ותמיד נוכל לארח ולפנק.
    תיתושקה,תכנסי מתי שרק תוכלי,תמיד רצויה ואהובה .

    אילנה'לה,הגבתי ברישום שלך כאנונימי,לא יודעת מדוע לא הצלחתי להתחבר לחשבון אחר.

    שיהייה ערב נעים ומהנה לכולם .

  64. ilana pa Says:

    כמה נפלא הדבר, להתחבר כך אחד עם השני, תהא הסיבה שתהא ובמקרה זה, שפרה היתה הגורם. כמי שעוקבת זמן רב [בעצם מאז שהבלוג הראשון שנדמה לי אחותה העלתה…כבר שכחתי את שמו] ועד היום, אני רואה כיצד נרקמה והלכה והתהדקה החברות בין האנשים.
    מבחינתי, השיא היה כשנפגשנו עם שפרה בביתה של אחת הנשים וסליחה מראש על שאינני זוכרת את שמה.
    כשנרקמת חברות שכזו והיא חובקת מקומות כאן ומעבר לים, זה דבר נפלא ואני מקווה שתישאר כך עוד שנים רבות.

    אילנה'לה המון תודה גם כאן, על תגובתך ברשומה שבבלוג שלי. היא גרמה לי לשמחה רבה. גם אם לא צלח בידך להתחבר לחשבון [הכי קל עם חשבון בג'ימייל], היית כותבת בסוף ההודעה "אילנה" וכבר הייתי מבינה 🙂

    לילה טוב לכולכם 🙂

  65. Amit Says:

    שלום לכולם
    איזה יופי לפתוח את הבלוג ולמצוא בו תגובות רבות (יחסית) והכי הכי, למצוא תגובות מאירית השפירית ומתיתושש היקרות. שלום לכן ציפורות נודדות ושמחה מאוד לשמוע מכן. תודה רבה על ההתייחסות החמה עבור כולנו ואני מאוד מעריכה את עידודכן בנוגע אלי ואל ילדיי. אכן שנה לא קלה עוברת עלינו אך כולי תקווה שיהיה בסדר בסופו של דבר. אגב, שכחתי לציין משהו חיובי לשם שינוי…לפני היציאה לחופשה מבית הספר, הילדים חזרו הביתה עם תעודות ויוני קיבל תעודת הצטיינות!! אז לפחות משהו חיובי כן קרה בביתנו 🙂

    תיתוש, אני מקווה שתאגרי כוחות חדשים ושתרגישי טוב. חיבוק גדול! שמחה לשמוע שאת ואיריתוש מבלות את החג בנעימים. החברות שלכן אכן מיוחדת ומרגשת ואני מאוד שמחה בשבילכן. איריתי יקירתי, נשיקות חזרה וחיבוק ענק!

    אילנה פ, תודה על ההצעה לחבור ללהקתך, ברגע שנחזור בהחלט אנסה 🙂 אני אוהבת לשיר ואני חושבת שאני דווקא שרה לא רע בכלל 🙂

    אילנוששש תהני מחגיגות המימונה ותאכלי איזו מופלטה בשבילי בבקשה 🙂 אף פעם לא טעמתי מופלטה.
    לילה טוב

  66. michal Says:

    היי לכולם

    תיתוש, איזה כייף לקרוא אות חיים ממך.

    אילנה,
    מה קרה לשרי, למה היא לא נכנסת לבלוג?

    סיפרתי לכם בעבר, שבעלי הוא מרוקאי (היה ילד חוץ בקיבוץ שגדלתי בו)
    אני מאוד אוהבת מימונה ובעיקר את המופלטה. בעבר, היינו נוסעים למשפחתו.
    בשנים האחרונות הפסיקו להכין מימונה ומאז שנפצעתי לא חגגתי עם מופלטה.
    בהחלט מתחשק לי. אולי הוא יעשה לנו בבית כמה מופלטות (הוא מנסה ללמד את העובדת שלי)

    שבת שלום

  67. אוריתי Says:

    שבוע טוב,
    תודה לכולם על התנחומים. היום בעצם התחלנו את ה"שבעה".
    אלה החיים, אין מה לעשות.
    אירית ותיתוש, איזה כיף לשמוע מכן ואיזה יופי שאתן מבלות יחד.
    אילנוש, תמשיכי לארח ולבלות עם הילדים, אין כף גדול מזה.
    אילנה פ, חזקי ואמצי, תחשבי על החופש הגדול. ראיתי שבונים בחצר בית הספר, בטח כאב ראש רציני , אני זוכרת כמה התחננו שיבנו עוד כיתות כשהייתי בועד בית הספר, בשעה טובה.
    עמיתוש, כל הכבוד ליוני המצטיין. תמסרי לו שהבלוג גאה בו. השבוע אדבר עם אחותי על העקמת ושיטות הטיפול.
    תרבחו ותסעדו ולילה טוב.

  68. אילנה Says:

    בוקר טוב

    יוצאי צפון אפריקה חוגגים מימונה,אימי מספרת שבעיראק בצאת החג היו מברכים ברכות של שנה ירוקה ופורחת,שנה של הצלחות ושמחות משל החלה תחילת שנה,כך אימי נוהגת כל שנה ומברכת את כל ילדיה ואני כאן מברכת את כולכם ובני משפחותכם,שתהייה לכם שנה פורחת וירוקה,שנה של הצלחות ושמחות.

    עמיתושקה,בהצלחה ליוני המצטיין,אכן נחת ושמחה! אני מאחלת לכם שנחת ושמחות מהילדים יהיו מנת חלקכם.

    מיכלי,אין לי מושג מדוע שרי לא נכנסת,אולי טרודה ועסוקה,בימים אלה אמורה לקבל תשובה בנוגע לעבודה,עשתה הסבה מקצועית וזו ההזדמנות לאחל לה בהצלחה!

    אוריתי,אכן אלה החיים אך איבוד אדם קרוב ואהוב כחמותך הוא קשה ולא משנה מה גילה,תנחומים וחיבוק גדול.

    אילנה'לה,בכיף ובשמחה,כשיהיו לך רשומות חדשות תעדכני אותנו.

    יום נעים ומהנה לכולם.

  69. michal Says:

    אילנה,
    גם בקיבוץ אחרי הפסח נהגו לברך בשנה טובה, ירוקה, חקלאית ופוריה.

    תמסרי לשרי הצלחה מחבריה לבלוג.
    אגב, איזה הסבה היא עשתה? לאיזה תחום?

    לכולנו,
    שבוע טוב

  70. אילנה Says:

    מיכלי
    אבקש משרי להיכנס ולספר לכם.

    שבוע טוב ומבורך לכולנו.

  71. Amit Says:

    שבוע טוב לכולם
    חזרנו מביקור בגן החיות, היה נחמד מאוד והילדים נהנו. זה הביקר השני של אלה בגן החיות . הפעם הראשונה שלה היתה בגיל חצי שנה בערך כך שאפשר להגיד שזו הפעם הראשונה שהיא בעצם מבינה מה שהיא רואה. היה נחמד לראות את ההתפעלות שלה לנוכח הפילים והג'ירפות חחחח זה היה מצחיק.
    מיכלי, בעלך הצליח להכין מופלטות? היה טעים?
    אילנוששש תוגה על הברכות, שנה מוצלחת גם לך ולמשפחתך.
    תודה אוריתי ואילנה על התשבוחות ליוני המצטיין שלנו. באמת נחת!
    אוריתי אני אחכה לפרטים ממך בסבנלות 🙂
    לילה טוב

  72. אוריתי Says:

    שלום רב,
    אילנה, איזה מנהג יפה ועוד יותר יפה שאת ממשיכה אותו עם ילדייך.
    לי לא זכור שום מנהג שקשור בסוף הפסח. אני רק זוכרת שלא הבנתי למה כל כך הרבה אנשים הולכים לכיוון הירקון לעשות פיקניק (אז לא היו הרבה רכבים פרטיים ואנשים הלכו ברגל ועברו על יד ביתנו). אמי הסבירה שזה לא חג שלנו. לא ממש הבנתי עד גיל מאוחר מאוד מה זה החג הזה שלא שייך "לנו" 🙂
    עמיתוש, אני מקווה לראות מחר את אחותי ולשאוב ממנה אינפורמציה.
    לילה טוב

  73. אילנה Says:

    בוקר טוב

    אוריתי,מה שלומכם ואישך האבל?
    הם יושבים שבעה?

    עמיתושקה,איזה יופי לקרא את שמחתכם בביקור בגן החיות.
    אלה הנסיכה מתחילה לקשר בין התמונות/הסיפורים והספרים לחיות במציאות.

    קראתי כתבה בפייסבוק אצל עומרי חיון על אם המבקשת לתבוע את "קשת" מאחר ולא היתה מגבלת שליחת אס אמ אסים לאח הגדול וביתה הקטינה שלחה כ- 7000 אסאמאסים,הוצגה חשבונית מחב' הסולולר.
    ואני שואלת את עצמי האם באמת כל אותן קטינות בנות ה- 12-15 המערצית את קוטי,השד יודע למה,הן שהביאו לו את הזכיה.
    איני חושבת שלאם זכות לתבוע את קשת,מה עם אחריות הורית?
    לדעתי זו רק סנונית,יש ויהיו עוד הרבה כאלה.

    יום נעים ומהנה.

  74. michal Says:

    בוקר טוב

    עמיתוש,

    בעלי פינק אותנו במופלטות נהדרות. כל השכונה קיבלה והיה ממש כייף.

    אילנה,
    "האח הגדול" בכל העולם, יש הגבלה על כמות האסמסים. גם בתוכנית הגמר.
    כבר על כוכב נולד דיברו שמי שמסמס הם בעיקר מתבגרים.
    אותה אמא תתקשה אולי, משפטית, לתבוע את קשת אבל היא עוד מסמר שמחזק את הבעייתיות של התוכנית הזו.

    אגב, ד"ר רבינוביץ נכנס למתקפה עכשיו, בגופים הפסיכולוגיים, נגד קשת וקופרמן. הוא טוען שהוליכו אותו שולל וכן, "הפעילו" אותו למטרות רייטינג.
    בשבוע שעבר היה דיון על כך ובעיקר על המניפולציות הלא בריאות שעברו על משתתפי התוכנית.
    אגב, העונה הם מיתנו את הלחצים (גם לגבי האוכל) ולא שיחקו עם עניין המשפחות.
    בכל זאת, סער שיינפיין פתח תהליך שהוביל לביקורת שעשתה טוב

  75. אילנה Says:

    מיכלי,ד"ר רבינוביץ מנסה לטהר את שמו ולהפיל את כובד האחריות על קופרמן וקשת,הוא רופא ולא איש מההפקה,היה עליו להיות יותר שקול כרופא ולא לעשות מה שהוא טוען שאמרו לו לעשות.
    כרופא הוא היה אמור להתנגד למען בריאותם של הדיירים.

  76. michal Says:

    מסכימה עם כל מילה
    כבר אמרתי בעבר, מקווה שרבינוביץ יפסיק להוזיל את התחום ויעסוק, באמת, בריפוי ולא מקרקסאות רדיופונית וטלויזיונית.

    בלי קשר, אני מקווה שקשת יתאפסו ויחזרו לגודל שפוי ולא מתנשא, כמו שהיו.
    תוכנית האח הגדול צריכה להיצמד למקור ואז, היא אכן תוכנית בידור ולא משחק מסוכן ברגשותיהם של אנשים.

  77. אילנה Says:

    צהריים טובים

    מיכלי,אני בטוחה שהופקו לקחים ומה שהיה לא יהייה יותר.
    אף על פי כן ולמרות הכל,התוכנית בעלת אחוזי רייטינג הכי גבוהים מכל תוכניות הטלויזיה ואני מניחה שהיא תמשיך להיות כזאת.

    יום נעים לכולם.

  78. Amit Says:

    שלום לכולם
    מה שלומם? שמעתי שחם בארץ….אפשר להגיד שהגיע הקיץ? אני חושבת שהשנה החורף היה נפלא ואמיתי בארץ והצפון פשוט מדהים ביופיו עם כול הפריחה וכמויות המים ששוצפים בנחלים. הלוואי והייתי עכשיו בארץ, הייתי פוקדת את הצפון ומטיילת בלי סוף.
    מיכלי, שמחה לשמוע שהמופלטות יצאו מוצלחות ושכולכם נהנתם. הבנתי שבעצם מופלטה היא כמו בלינצ'ס כך שאם הטעם זהה אז אני בהחלט מסכימה שמופלטה מאכל טעים 🙂
    אתמול צפיתי בעובדה. ממש מזעזע מה שהלך שם. אי אפשר להבין ולתפוס את מעשיו של דניאל מעוז. איזה בחור קר לב ורח שמסוגל לרצוח את הוריו בדם קר ולהתעלל באחיו…איזה טינופת של אדם. הלוואי שינמק כול חייו בכלא, אני אישית הייתי מעדיפה שיקבל עונש מוות. רואים שהוא שפוי בדעתו , אומנם ללא ספק בעל הפרעה נפשית אך בהחלט שאינו חולה רוח.
    ערב טוב לכולם!

  79. אילנה Says:

    ערב טוב עמיתושקה

    יום קשה בארץ,חייל שהתמוטט ומת,חיילת מצטיינת שנהרגה בשל קריסת עמודי תאורה בחזרות לטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ,ילד בן 15 טבע בנחל בגולן,תאונת דרכים בשל האובך עם 3 הרוגים.
    יום קשה ועצוב שאל כל אלה מתווסף יום השואה המצמרר כל פעם מחדש.

    אכן רוצח הוריו צריך להינמק בכלא.

  80. Amit Says:

    אילנוש, אכן יום קשה. מצטערת לשמוע על ההרוגים. ערב יום השואה…סבי (ניצול אושוויץ)מאושפז בבית החולים וכנראה שזה הסוף..כמה עצוב לא להיות לידו ברגעים אלה
    לילה טוב

  81. michal Says:

    עמיתוש,

    אכן, בחורף הזה הצפון היה מדהים.

    מופלטה זה בצק דומה לבלינצ'ס. טעים מאוד.

    אתמול היה יום נוראי אצלנו, מזג האויר קצת הזכיר את סוף העולם…
    לא ממש קיץ אבל אביב הפכפך.
    לזה הצטרפו האסונות שקרו אתמול וערב יום השואה. בקיצור, יום קשה.

    בעברי, עבדתי קצת עם "עמך"- ארגון המטפל ביוצאי שואה ובדור שני לשואה. אני עבדתי עם הדור השני, לא היה קל.
    לפני כמה שנים טובות הייתה תוכנית טלויזיה שליוותה דור שני, סלבס שהיו מטופלים בעמך, וכל אחד מהם סיפר את הקושי לחיות בבית של יוצאי שואה.
    בין המשתתפים היו: ציפי פינס, שלמה ארצי (שהיתה לו ילדות קשה עם אמא פליטת שואה עם בעיות תפקוד), וילוז'ני, ועוד..

  82. michal Says:

    עמיתוש,

    מצטערת לשמוע על סבך.
    אני יודעת, שבמקרה כזה, מאוד קשה להיות רחוקה.

  83. אוריתי Says:

    עמיתוש, מבינה ללבך, ומצטערת לשמוע. קשה להיות רחוק מהמשפחה בזמן שכזה.
    מקווה שלמרות זאת את מרגישה טוב וגם המשפחה המקסימה.
    אתמול הייתי כהרגלי בטקס יום השואה, היה מרגש לראות כיצד עדיין מגיעים, לעיתים בקושי רב, ניצולים עם ילדיהם, בני דור שני ודור שלישי וגם דור רביעי. למרות זאת, העיין נמשכת למקום בו נהג לשבת אבי, למקום בו אמי נהגה לשבת, דודתי שקשה לה כבר להגיע והלב כואב. לפחות אנחנו ממשיכים את דרכם ומגיעים לטקסים והאזכרות.
    מיכל, דודתי טופלה בעמך, לא מזמן נפטרה הפסיכולוגית שטיפלה בה. מפעל יפה.

  84. michal Says:

    אוריתי

    אני חושבת שאני יודעת מי הייתה המטפלת של דודתך

    עמך בהחלט ארגון חשוב. היום יש יותר מטופלים שהם דור שני ואפילו שלישי

  85. אוריתי Says:

    שבוע טוב בלוג רדום,
    מיכל, אני דור שני, לשמחתי הורי גידלו אותנו מבלי לתת לעברם להשפיע (כמעט) והיתה לנו ילדות רגילה לחלוטין. אני יודעת שרבים מבני דורי גדלו בצל השואה וטוב שיש לאן לפנות לתמיכה ולפורקן.
    היום הייתי בסיור גרפיטי בדרום תל אביב. מרתק. מסתבר שיש פארק שלם של גרפיטי בדרום העיר, ברחובות בהם יש בעיקר נגריות או מסגריות. רחובות שלמים שקירותיהם מכוסים גרפיטי, ציורים וכתובות. האומנים כמובן אנונימיים כי זה לא חוקי, אבל ניתן לזהות את "חתימתם". לא מזמן היתה תערוכה של ציירי גרפיטי מכל העולם במוזיאון תל אביב. זו אומנות שלאט לאט מקבלת הכרה בכל העולם.
    להתעורר חברים. שבוע טוב.

  86. Amit Says:

    ערב טוב
    הי אוריתי, מי עשה לך את הסיור בדרום תל אביב? משהו מאורגן?
    נשמע מעניין מאוד.
    סבא עדיין מאושפז ואני מחזיקה אצבעות לבשורות טובות. זה הסבא האחרון שנותר לי וקשה לי המחשבה שגם אותו אאבד בקרוב…
    לצערי גם השנה לא יצא לנו להגיע לביקור בארץ ומאוד קשה לי עם העובדה שזו עלולה להיות השנה האחרונה לחייו ולא יצא לנו להיפרד.
    אני דור שלישי. סבי וסבתי אף פעם לא הזכירו את תקופת השואה ולא סיפרו לנו כלום. הפעם היחידה ששמעתי סיפורי זוועה מסבא היתה כאשר אחי הצעיר הכין עבודה על השואה וביקש מסבי לספר על שעבר. סבי לא היה מסוגל לעבור עימו ראיון פנים מול פנים אך הסכים להקליט את עצמו על קלטות וכך גולל את שעבר. זו היתה גם הפעם הראשונה של אבי לשמוע בפרטי פרטים מזכרונותיו של סבי היקר . שורד צעדת מוות.
    שבוע טוב

  87. אילנה Says:

    שבוע טוב ומבורך

    עמיתושקה,הצטערתי לקרא על סבך ומבינה את תחושת הלב הכואבת שלא נפרדת ממנו,שולחת לך חיבוק גדול.

    אוריתי,איזה יופי של סיור,נשמע ממש מעניין.

    מיכלי,ראיתי את התוכנית אודות הכאב והקושי של דור שני לניצולי שואה,זה כל כך ברור שיהיו קשיים,ההורים מעבירים לילדיהם את מה שהפנימו ואצרו זמן רב ובפרט את הפחדים.
    ביום השואה שמעתי ראיון של חנה יחימוביץ,אמה של שלי יחימוביץ,על ילדותה וכל מה שעברה בשואה הראיון היה מצמרר ואני יכולה רק לומר שהאם היתה ילדה נבונה ,בעלת תושיה ומיוחדת.

    שיהייה לכולנו שבוע נפלא של בשורות טובות ומשמחות.

  88. אוריתי Says:

    עמיתוש, זה היה סיור עם מדריכה, יש סיורים מאוד נחמדים של העמותה להכרת תל אביב.

  89. אילנה Says:

    בוקר טוב ושבוע נפלא לכולנו.

  90. michal Says:

    בוקר טוב

    אילנה,
    גם אני שמעתי את אמא של שלי יחימוביץ.
    כמטפלת בעמך, שמעתי סיפורים מדהימים ומזעזעים גם יחד.
    האדם הוא טיפוס שורד. המחיר קשה רגשית ואפילו פיסית.

    אורית
    הרעיון של הסיור הוא מקסים. יש הרבה ללכת?

  91. אוריתי Says:

    ערב טוב,
    מיכל, בסיור הספציפי הזה לא היה הרבה ללכת.
    תלוי בסיור, יש כאלה שהם בשטח יחסית מצומצם ויש ארוכים יותר אבל בדרך כלל מתרכזים באזור מסוים כך שזה לא קשה.

כתיבת תגובה

