יום הזיכרון לשואה ולגבורה

by

10 תגובות to “יום הזיכרון לשואה ולגבורה”

  1. אילנה Says:

    ערב טוב

    ערב קשה.

    כל שנה מחדש אני צופה בסרטים,כואבת,מזילה דימעה ולא מצליחה להבין איך נרצחו שישה מיליון יהודים והעולם שתק,איך בני העוולה רצחו בדם קר,באכזריות כחיות אדם וללא חמלה .

    הלב דואב.

    יהי זיכרם ברוך.

  2. אילנה Says:

    בר יקרה,תודה על הפוסט.

  3. תיתוש Says:

    ערב טוב חברים יקרים שלי.
    ברוש יקרה תודה רבה על הפוסט.

    גם אני צופה בסיפורי השואה. והלב כאב השנה היתה לי החלטה לא להדבק למסך אני כבר לא יכולה שראות את העדויות של נצולי השואה. או של קרוביהם של אלה שלא שרדו הכאב והעצבות לא מתקהים עם השנים לאפך כל שנה זה כואב יותר ואני כבר לא יכולה להתמודד עם כאבם של אלה שעברו את השואה אבל איבדו קמעט את כל משפחתם. ובכל זאת אני לא יכולה שלא לראות ולהזדעדע ולהזדהות עם כל היהודים האמיצים האלה שהצליחו לשרוד ואחר כך עוד עלו לישראל והיו מעמודי התווך להקמתה אז כנראה שגם השנה אראה.

  4. אוריתי Says:

    חזרנו מטקס יום השואה ש של הקהילה שלנו שנערך כרגיל בבית הכנסת בתל אביב.. השנה דוד שלי הדליק את אחד מששת הנרות והתרגשנו מאוד. היו הרבה מאוד אנשים, בני דור ההמשך, נכדים ונינים. מחמם את הלב לראות שכל כך הרבה אנשים טורחים ומגיעים כל שנה לטקס הזכרון.
    קשה לצפות בטלויזיה, אי אפשר נכלל להבין איך אנשים שרדו, מאיפה הביאו את כוחות הנפש העצומים האלה . ערב עצוב וקשה מאוד.

  5. אילנה Says:

    אוריתי,גם אני תוהה מאין לקחו הניצולים כוחות נפש עילאיים להתמודד עם כל המראות והזוועות,לעלות ארצה ,לבנות את הארץ ולהקים משפחות.
    אין מה לומר,צריך להצדיע להם,לתמוך ולחבק אותם.

    תיתושקה,גם אני הבטחתי לעצמי הפעם לא להיכנס לנישה הזאת,לעצב הגדול והכאב אך זה חזק מאיתנו להמשיך לצפות,להזדהות ולכאוב.

  6. michal Says:

    לפני שנים עבדתי בעמותת "עמך".
    נתנו סיוע נפשי לניצולים ואני התמחתי בדור השני.
    היום, כבר יש דור שלישי עם בעיותץ ספציפיות.

    אתמול ראיתי שיחה בן יאיר לפיד לשלמה ארצי. אפשר היה להבין את המורכבויות.

  7. Amit Says:

    לזכור ולא לשכוח…אני חושבת שאילו לא נכנס לעצבות ביום הזה ולא נמשיך לשמוע ספורי שואה קשים ולא נעימים יום השואה לא יהיה יותר טמון עמוק בליבנו. הלוואי וכאן בגולה היו לי את אותם התנאים שיש לכם בארץ בכדי להתאבל על אותם ששת מליון היהודים שנרצחו בדם קר….הלוואי והיתה לי צפירה שתגרום לכולם לעמוד ולהרכין ראש…הלוואי והיו שירים עצובים ברדיו ותוכניות דקומנטריות וסרטי שואה. רק שכאן אין כלום. בקושי אפילו מזכירים את היום הזה 😦 עצוב לי.
    אתמול בזמן שצפיתי בתוכנית המתמחה,ממש לקראת הסוף עצרו את התוכנית כי נשיא ארצות הברית רוצה לצאת בנאום לאומה דחוף…ממש נבהלתי! בסוף הסתבר שרצו לבשר לעם שאוסמה בן לאדן מת!! השמחה היתה גדולה, ברוך שפטרנו.
    אוריתי יקרה, מזל טוב ליום הולדתך. אני אחכה יפה לפוסט חדש ושמח כדי לברך אותך בצורה יותר עליזה.

  8. ארנוס Says:

    תודה על הפוסט ברבר!

  9. תיתוש Says:

    אוריתיס מי ארמנה.
    יום הזיכרון נגמר עכשיו אפשר לברך אותך ולאחל לך מזל טוב.

    מזל טוב אשה יקרה שיהיו לך חיים ארוכים ומאושרים עם בריאות שלמה.
    תזכרי שעל אפם וחמתם של הנצים, האירנים, המחבלים וכל שונאי היהודים. היהודים נשארו ולא הושמדו והביאו לעולם דורות חדשים ואנחנו מתרבים מיום ליות ואף אחד לא יוכל להשמיד אותנו
    חיבוק גדול ממני 🙂

  10. בר Says:

    ערב טוב לכולם!!!

    יש פוסט חדש:
    https://viksfriends.wordpress.com/2011/05/02

התגובות סגורות.


