יום כיפור

by

גמר חתימה טובה וצום קל לצמים.

18 תגובות to “יום כיפור”

  1. Amit Says:

    גמר חתימה טובה חברים יקרים ושיהיה צום קל לצמים.
    לילה טוב

  2. אירית השפירית Says:

    תפילה לגלעד/ עדי ארד

    תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך
    תהא השעה הזאת לך אלוהים, וכאבי פרושים הם לפנייך
    אנא אלי, שמע קולי,
    אני לוחשת תפילותיי ומחכה ליום חדש
    מתוך דמעותיי, אני שואלת עד מתי
    לא אשן ולא אשקוט עד שיבוא אלי

    אדון עולם, אדון כל הנשמות,
    שמור על גלעד, שמור על ילדנו
    בשם כל האמהות ובשם כל האבות
    שלח נא אותו אלינו
    ופרוש חסדך עליו, עד שישוב בחזרה אל ביתינו.

    תהא השעה הזאת, שעת רחמים ועת רצון מלפניך
    תהא השעה הזאת, כשופר ביום כיפורים, זועק את שמך
    אנא אלי, שמע קולי ותפילתם של ישראל בניך
    גברו בי געגועים, לך ימיי ולילותיי
    עד שתשוב, בכל שעה, אקרא אליך.

    http://www.youtube.com/watch?v=fPgLVwJ5le8

  3. אירית השפירית Says:

    שיהיה צום קל לכל הצמים, ויום נעים לכל היתר.

    תרנגול כפרות/ יוסי בנאי ומיכה שטרית – השיר האחרון שהקליט יוסי בנאי

    בסתיו תמיד בסתיו בשקט ודממה
    יוצאים זיכרונותי על גב ענן קטן
    והם שטים להם מעל האדמה
    כדי להתבשם מכל נופי הזמן

    וכמו תמיד בסתיו אני נפרד בצער
    מקיץ שעכשיו רואים את קצה סופו
    ובין עלים צמאים אני עומד כמו נער
    ממתין בסקרנות לחורף שיבוא

    אני זוכר תרנגול כפרות
    ציפור קטנה על גג
    מלאכים מטיילים על קירות
    מפה לבנה בכל חג

    בסתיו תמיד בסתיו חוזרים אלי קולות
    שעם הזמן חלפו אבדו כבר ואינם
    והם נושאים איתם זמירות חג ותפילות
    והם נושאים איתם עולם שנעלם

    אבל עמוק בלב נפשי תמיד חוזרת
    אל דוכנים של שוק וממתקי סוכר
    רומנסות רחוקות שאריות מסורת
    וערמונים של אש בטעם חורף קר

    אני זוכר תרנגול כפרות…

    בסתיו תמיד בסתיו אבי חוזר בשקט
    מארץ הדממה כולו מאיר פנים
    והוא מביט אלי ונשמתו שותקת
    ושוב עושה דרכו אל קץ כל הימים

    ענן כחול הלב ורוח בו נושבת
    מכל עלה צמא קוראים אלי רוחות
    אני רואה אחים ומשפחה אוהבת
    ועיר ילדות קטנה כולה שק אנחות

    אני זוכר תרנגול כפרות…

    http://www.youtube.com/watch?v=SuK3npO5EvI

    בוקר של סליחות/ שפרה פרץ

    http://www.youtube.com/watch?v=aNcowxen3k0

  4. אירית השפירית Says:

    אסיף – יהודית רביץ

    http://www.youtube.com/watch?v=xuKBHf5MPVk&feature=related

    ונתנה תוקף – חיים זלצר (מילים: רבי אמנון ממגנצא , לחן : יאיר רוזנבלום .

    http://www.youtube.com/watch?v=RB1CrWZ8v3Y&feature=related

  5. אירית השפירית Says:

    אנא בכוח – עובדיה חממה
    http://www.youtube.com/watch?v=UQq4mBhCBy0&feature=related

    אדון הסליחות – החזן יצחק אלרוב
    http://www.youtube.com/watch?v=ACrnnCf1VEQ

  6. אירית השפירית Says:

    מי האיש החפץ חיים – החזן אבי ברנשטיין

    http://www.youtube.com/watch?v=h8DQXIIVDTI

    כל נדרי – הרב קרליבך
    http://www.youtube.com/watch?v=AFxv_gI70ZU&feature=related

  7. אירית השפירית Says:

    כל נדרי – החזן חגי בן עמי
    http://www.youtube.com/watch?v=EBVa9gTa3_8

    אבינו מלכנו – ברברה סטרייסנד
    http://www.youtube.com/watch?v=0YONAP39jVE&feature=related

  8. אירית השפירית Says:

    סליחה אם פגעתי במישהו מכם. בוודאי לא התכוונתי לפגוע, אבל אם מישהו נפגע אני מתנצלת.

    http://www.youtube.com/watch?v=4E7Ysa-qT5o&p=5E0FFE35D1EBEE8C&playnext=1&index=15

  9. תיתוש Says:

    בוקר טוב חברים יקרים שלי 🙂
    ברוש תודה על הפוסט החדש

    אני מבקשת סליחה אם פגעתי במשהו בבלוג לא בכוונה ומקווה שתוכלו לסלוח לי.גמר חתימה טובה

    אילנוש כל שנה אני אומרת לעצמי שהשנה אני לא צמה אבל כשמתקרב זמן הצום אני מחליטה בכל זאת לצום. דווקא בשנים האחרונות היה מזג אוויר טוב ביום כיפור שהקל מאוד על הצום והוא עובר לי די בקלות

    צום קל לכל מי שצם
    חיבוק גדול לכולם אוהבת אתכם כרגיל 🙂

  10. תיתוש Says:

    אירית כרגיל את לא מאכזבת ושמה לנו את השירים המתאימים.
    בעזרת השם שגלעד שליט יחזור אלינו במהרה אולי כבר בשבועות הקרובים
    קבלי חיבוק ענק ממני 🙂

  11. אילנה Says:

    בוקר טוב

    קסם האירית תודה על השירים ומצטרפת לאיחול שגלעד שליט ישוב במהרה הביתה.

    שרי,אני מחכה לשמוע איך עבר הלילה בכותל.

    מיכלי,שתהייה לך שנה נפלאה ,בריאות וגמר חתימה טובה.

    סליחה מכל מי שפגעתי בו,סליחה מכל מי שנעלב מדברים שאמרתי .

    גמר חתימה טובה לכל חברי הבלוג המקסימים הפעילים ,לאלה שנעלבו ולקחו פסק זמן,לאלה שהיו כאן בעבר ולאלה הצופים בנו מהצד לכם ולבני משפחותיכם.
    צום קל ומועיל לצמים.

  12. מ Says:

    צהריים טובים לכולם.

    גמר חתימה טובה לכולם.

    http://www.youtube.com/watch?v=QxMlKhPZNdI

  13. אוריתי Says:

    יום טוב חברים,
    כשברקע השירים והניגונים באדיבותה של אירית שלנו,
    גמר חתימה טובה לכולם, שנכתב בספר הרחמים והחיים.
    סליחה מכל מי שנפגע או נעלב, באמת שהכל נעשה בלי שום רוע או כוונה לפגוע. ביחוד סליחה מכל החברים הלא פעילים, מקווה שאתם מציצים ורואים שהתכוונו רק לטוב.
    הבית כמעט מוכן ליום הכיפורים, מהשכנים עולים ניחוחות בישול (אני כבר בישלתי אתמול), הבנות ואני כרגיל צמות והולכותלבית הכנסת. בעלי שלא צם נוסע השנה להיות עם אמו שלא תישאר לבד. השנה תפילותי ובקשותי מכוונות בעיקר לשלומה ובריאותה.
    צום קל , שיעבור עלינו יום הכיפורים בשלום.

  14. sari Says:

    היי חברים אהובים!גם אני מצטרפת למבקשי הסליחה-סליחה אם פגעתי בלא משים במילה בהתעלמות או בכל אופ אחר!צום קל לצמים וגמר חתימה טובה לכולנו!

    שיתוף מהטיול לכותל.

    אמש בשעה 20:00 בערב מודיעה לי אחותי שהאחות היותר צעירה מצטרפת יחד עם חברתה ואנחנו לא נוסעות כבר לבד אלא חבורה של 4 בנות ברכב מהעבודה של הקטנה-לחסוך בעלויות.ההודעה היתה שהן תגענה בשעה 20:30 אלי ונצא לדרך…אני היחידה מכל באי הרכב ,שלא ממש מסתדרת עם האחות הזו-זה לא שאין אהבה,אך נפשית אנחנו לרוב מחדדות ראשים אחת כנגד השניה היא תמיד בטוחה שהיא צודקת וגם אני חוטאת בחטא הזה.הפתרון שלי לרוב זה פשוט לא להגיב,או לא להיות בשטל..לרוב היא זו שמבקשת את חברתי…ואני בשלי מעדיפה שקט נפשי ונמנעת..
    אז תארו לכן הנסיעה במקום שקט והרמוניה יחסית עם אחות שאני בד"כ מסתדרת,או יותר נכון "נחמדות" ברמה מקסימלית אחת לאחרת(לא סותר המון אהבה והערכה אליה)אני עם 3 בנות האחת חברה של אחותי-פסיכולוגית…!!ו-2 אחיותי..כולם הגיעו עם נעלים בחשיבה שהן תלכנה ק"מ ברגל..3 בנות בכושר ואני השמנה היחידה ועוד עם כפכף בריאות…אני היחידה שתיכננה לחנות באיזור ביניני האומה ולקחת אוטובוס לכותל -והן ..מה פתאום ליסוע אם אפשר ללכת-אז בנורמל לא היתה בעיה עבורי לעלות על אוטובוס-אם הייתי מש מכירה את האיזורא ולנסות לפגוש אותן בסוף..אך לא ממש מכירה הדרכים בירושלים..והן כולן מוכנות נפשית לצעידה ..הדרך היתה עד ירושלים פקוקה כך שהגענו לירושלים במקום לאחר שעה מהבית -לקח כמעט שעתיים ואז ללכת ברגל עוד שעה והרגלים שלי התנפחו ואני עוד הגעתי לאחר ביקור אצל הפדיקוריסטית..חבל על הכסף כל רגלי פצועות..כל הדרך ,לצערי,קיטרתי,לא נהניתי בחברתן בכלל הרגשתי לבד-ורציתי להספיק לתפילה-אני היחידה מהן שהיתה בטכס דומה-הן גם לא הבינו למה רציתי ליסוע מוקדם אח"צ..כשהגענו סופסוף לכותל היו שם מאות אלפי אנשים…
    לא היתה פינה ל ע מ ו ד !!היה מסך ענק שבו הקרינו את חבורת המכובדים אשר התפללו עימנו ובעצם נטנו את הטון לתפילה ..אחד המכובדים הראשיים הוא הוא הרב עובדיה..ואנחנו שנייה לפני שהגענו כבר שמעתי את התפילה ההמונית-"עננו"..ואני רציתי להיות באמצא-קבענו נקודת מפגש ומיד בלי שהן תשמנה לב-התרחקתי מהן -כאילו דחפו אותי-אך אני נצמדתי לאחרים,כדי למצוא לי את השקט הנפשי -כדי להנות מהתפילה,מהמקום,מהמפגש העצום הזה ולהתחבר לעצמי!זו חוויה.גם הפעם כבעבר הגעתי ליד נערות אולפנה המכירות החומר בע"פ והן עזרו לי להתמצא בתפילות -למצוא את העמוד בספר ובכלל להיות בחברת נשים צעירות השרות מכל ליבן-ואני הייתי מאושרת מחד רואה על המסך ומאידך מוקפת חום ותפילה המונית וזה מנקה!אוהבת את השירה של "אדון הסליחות" אוהבת את הקהל כשהוא עונה לתפילה ובכל לכיף..ובסוף יש מעין מתנה-תפילה לשחרור מנדרים ,קללות,חרמות ועוד.. הן במודע ,או שלא במודע-ובסיום לי היתה תחושת של ניקיון-כיוון שאינך תמיד יודע אם פגעת במישהו אחר..וגם ההתריקויות שלי וההימנעויות שלי ממגע קרוב-הן סוג של חרם..אז רציתי ניקיון.
    חשבתי בהתחלה להגיע לכותל..אך נראה לי מטורף ולכן יצאתי החוצה וחיכיתי להן-אך הלכו לכותל פיסית ושמו בקשות..שמחתי בשבילן ואז החל "המסע" לאוטו-אני לאחר המסל לעבר הכותל-עם רגלים פצועות ונפוחות..ועוד שעה של עמידה במקום לצורך התפילה אמרתי שהפעם ניקח אוטובוס(לאוטובוסים נתיבי נסיעה משלהם..)לכיוון הרכב..אך לא אחותי הצעירה,עם הרכב והאחרות רוצות ברגל..כמובן שלא היתה לי ברירה אלא להצטרף ולעשות המון הפסקות..קיצור של סיפור-התפילה הסתיימה בשעה 01:00 לפנות בוקר ואנחנו יצאנו בנסיעה לכיוון הבית קרוב לשעה 02:45 בבוקר…כלומר משעה 20:35 בערב לפני ועד השעה 03:30 בחזרה-הייתי במין מסע מוזר..עם קטעים יפים בתוכו-אשר בהם אני בוחרת להתמקד..

    שמחתי שלי היתה גם חוויה אחרת מהכותל מהנסיעה הקודמת עם הידיד ש לי(למרות כל מה שארע אז עם ילדי…)אבל אז היתה נסיעה כמו שאני אוהבת בניחותא-הגענו מוקדם ישבנו בבית קפה טיילנו בקניון ממליא ונכנסנו לתפילה לאחר טיול בעיר העתיקה ברובע היהודי..ראינו המנורה..קישקשנו והיה כיף וגם היינו ממש קרובים לכותל 2 פסיעות ביננו לעזרת הנשים או עזרת הגברים והיו כסאות לשבת וכמובן ישבנו…שמנו פתק בכותל..לא דחפו אותי,לא נפצעו רגלי ובכלל…

    אז בהשוואה לש ני הטיולים והחוויות-בעולם משל עצמי הייתי רוצה לעשות מיקס משל שניהן…הטיול עם הידיד..עם השקט הנפשי של ילדי היום..ואז החוויה היתה ענקית.

    הפעם ילדי היו בהאזנה טלפונית לאחותי הצעירה ביותר והאהובה עלי מכולן..והיו אצלנו בבית ובשעה 01:00 לפנות בוקר הודיע לי בני הצעיר-אמא אנחנו הולכים לישון…אני הייתי בסיום התפילה וכבר חיכיתי בנקודת המפגש..

    אלה החוויות שלי-נכנסתי למיטה קרוב לשעה 04:00 לפנות בוקר והתעוררתי בצהרים…-כל הבוקר נמחק לי..לשמחתי הספקתי את רוב הדברים אמש-כעת אכין רק ארוחהמפסקת קלה-רק הבן הצעיר מנסה לצום-לי יש המון ספרים והרבה חוויות טובות בנשמה.

    גמר חתימה טובה לכולנו-צום קל-ושנה נהדרת עם חוויות יפות לכולנו!
    תודה אירית על השירים היפים!

    תודה לכולכם!

    שנה טובה!
    אוהבת,
    שרי

  15. אילנה Says:

    וואוו שרי יקרה,זאת היתה חוויה מעורבת ומרגשת.
    תתמקדי ותזכרי בטוב וובנקיון העצמי שחווית.
    שתהייה לך שנה נפלאה,פרנסה טובה,בריאות,אושר ונחת מילדייך.

    הכל מוכן לארוחה המפסקת,מציפה אותי מעין התרגשות לקראת הצום.

    גמר חתימה טובה לכולכם ולבני משפוחתיכם.

    חיבוק ונשיקות לכולכם.

    שנה טובה!

  16. תיתוש Says:

    חתימה טובה יקרים שלי 🙂
    מה שלומכם אך עבר לכם יום כיפור. אני צמתי הצום לא היה קשה אבל השיעמום הרג אותי בדרך כלל אני עושה את יום כיפור עם אחותי ומשפחתה וזה מעביר לי את הזמן אבל השנה עשיתי בבית והיה כל כך משעמם אצלי ברחוב אין ילדים על אופניים וחבורות של אנשים שמתגודדת כך שלא יכולתי גם לשתוף את העיניים בהם 🙂 לא נורא העיקר שעבר . אני מקווה שכולכם מרגישים טוב הצמים ואלה שלא
    חיבוק גדול לכולם אוהבת אתכם 🙂

  17. אילנה Says:

    גמר חתימה טובה ושבוע מבורך

    תיתוש,גם לי לא היה קל השנה,ישנתי לא מעט ובשעות שלא ישנתי השתעממתי.

  18. בר Says:

    ערב טוב 🙂
    יש פוסט חדש-
    https://viksfriends.wordpress.com/2010/09/18

התגובות סגורות.


