העורב והשועל

by

בוקר אחד מצא העורב פרוסת גבינה, הוא החזיק אותה במקור שלו והתיישב על העץ הגבוה ביותר באזור כדי לאכול אותה. כך חשב העורב, יראו אותי כולם ויקנאו בי על שזכיתי בפרוסה כה יפה של גבינה. כשעמד העורב לפתוח בסעודה החגיגית, קרב אל העץ השועל, שריח הגבינה עלה באפו .

השועל היה רעב ורצה לזכות בגבינה. עמד השועל לרגלי העץ וניסה למצוא תכסיס. הוא התחיל לשבח את העורב ואמר לו: "מה נאה אתה ומה יפות נוצותיך! מתאים לך להיות מלך העופות, חבל רק שקולך אינו נעים."

העורב התנפח מרוב גאווה ורצה להראות לשועל שגם קולו ערב. הוא פתח את מקורו וצרח. וכך כמובן נפלה הגבינה מפיו. חטף השועל את הגבינה ואכל אותה.

"אכן עורב גנדרן" אמר השועל, "אולי יפה מראך, אולי ערב קולך, אבל בשביל להיות מלך העופות, צריך שיהיה גם מעט שכל בקודקוד."

48 תגובות to “העורב והשועל”

  1. קיפי42 כלבה בהפרעה Says:

    ברוש, תודה על הפוסט 🙂 המשל והנמשל הזכיר לי את ימי ילדותי.

    הבוקר ראיתי מייל מעלמת חן אהובה עלי במיוחד, שחלק מתוכנו נגע בארוחת החג.
    תרשו לי לשתף אתכם בחוויה משפחתית חוזרתהעוסקת בתחום מדי מועדים סביב "השארית"

    בכל חג יש לי תחושה שמנסים לרוקן את כמויות האוכל האדירות שהוכנו, אל תוך קיבתנו הזועקת.
    ואם חלילה נשאר אוכל (כאילו דא, ברור שנשאר ) תחושת עצבות מתפשטת על פני אימי.
    אצלנו במשפוחה, נדמה שמדד שמחת החג, הולך בד בבד עם ריקון הסירים.
    ככל שהזמן עובר, והגיע הרגע שבו אתה אמור להיפרד לשלום מהמארח (בית הורי) אז… רק אז…. ממתינה לך הפתעה בתוך שקיות ניילון מרעישות מסופר דיל, ובתוכם ממתינות לך קופסאות פלסטיק עם ממגוון מטעמי השולחן.
    יכולתי להבחין בעיניה הצוהלות והשרות של אימי היקרה שתחיה בעת חלוקת המזון " אה… אה…אה…. עוד לא אמרתי די"! והיא ממשיכה להעמיס מכל טוב הארץ.
    אני יודעת שבזמן החלוקה, מדד השמחה שלה עלה לגבהים המעפילים על ההר הכי גבוה בעולם.
    כן, זהו חלק מהנחת של אימי היקרה, הידיעה שאנו נמשיך להתענג על המטעמים גם למוחרת.
    כשהגעתי הביתה , הנחתי על השיש את החבילות, הבטתי בכלבים המקסימים שלי ואמרתי :" תראו מה סבא וסבתא שלחו לכם כמתנה לחג" בחיי שהם יודעים להעריך כל דקה שהושקעה במטבח של אימי.
    אל תראו במעשי זלזול באוכל, בפרט לא באוכל של אימי. אך כל נסיונותי להסביר לאימי שהמקרר מפוצץ, ושאין בו מקום לזבוב, עלו בתוהו .
    אצלי השלכת אוכל לא בא בחשבון כלל וכלל. היא באה בחשבון רק אל תוך פיות 2 המורעבים באופן תמידי, שגדלים איתנו בבית.
    בלו (הכלב הגדול) בעל גינוני אכילה מעודנים יחסית לכלב, אכל בפה כמעט סגור ובנימוס . ואילו השובבה קיפי (הכלבה הקטנה) חסרת הנימוסים, אכלה כמו שד טאזמני.
    ואם כבר עדכנתי אתכם בתרבות האכילה של כלבי המקסימים, אעדכן אתכם גם בתרבות התרבות יציאתם לאחר הבליסה החגיגית:
    גם בחלק המדיף, בלו יודע למקם את עצמו ולהטיל את צואתו נקודתית כמו כל כלב נורמלי. ואילו אצל קיפי, הנושא מפוזר ! כל כך מפוזר, שהאיסוף אחריה מזכיר את "השעשועון" קו נקודה.
    רגע, אולי היא מנסה להגיד לי משהוא …? בפעם הבאה, אביא עימי טוש ואפתור את החידה.

    שאו ברכה,
    קיפי ואן גוך

  2. תיתוש Says:

    שלום חברים יקרים שלי 🙂
    הטור השבועי של שפרה- שתי שמלות לבנות.
    כרגיל כתוב מאוד יפה ונהניתי לקרוא אותו 🙂
    http://www.f2h.co.il/4180533122271
    צביה יקרה תודה רבה על הטור כרגיל שולחת לנו אותו כל שבוע. קבלי ממני חיבוק ענק 🙂
    אני מקווה שבקרוב גם תחזרי לבלוג

    חיבוק ענק לכל החברים 🙂

  3. תיתוש Says:

    ברוש יקרה תודה רבה על הפוסט החדש 🙂
    תמיד אמרו שהשועל ארמומי ויודעה להשיג את מה שהוא רוצה בארמומיות 🙂

    קיפוש יקרה זה רק מראה כמה את אנושית ולא מקפחת את כלביך ודועגת שגם הם יאכלו את המטעמים הטעימים של אמא שלך 🙂

  4. Amit Says:

    היי לכולם
    ברבר, חחח איזה משל מן המשלים!!!
    היום נולד לי אחיין חדש בבוקר 🙂
    הילדים בבית ספר:)
    אני נחה 🙂
    יום טוב לכולם!
    תהנו מהביצוע שלא כולכך יצא לפועל כמו שרצו שיצא(בגלל המבצע המקורי שלא ממש רוצה לפרגן) אבל לפחות הוקלט.
    PERFECT DAY""
    "יום מושלם" מאת- סוזן בוייל
    http://www.mako.co.il/music-Magazine/new_music_online/Article-6b62f1d039a0b21006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1080044444

  5. Amit Says:

    קיפוש, קודם כול בדקתי את הלינק שתוקן, אז שמעתי את השיר של זה שהולך להתפוצץ לו הלב 🙂 היה צריך לעבור טיפולים עם קלינאית תקשורתבילדותו בכדי לסדר לו את השיןןןןןן והוא עוד מעיז לשיר??! חחחחחח טוב אני לא רוצה להיות ביקורתית מדי כול אחד והסיפור שלו.
    איזה כיף לכלבים שלך!! לאכול מטעמים של אמא… פששששש את ממש נדיבה. לא יכלת לבדוק איתי קודם אם בא לי ביס??

  6. ארנוס Says:

    תודה על הפוסט ברבר 🙂

    תודה לתיתוש וצביה, הטור השבועי מקסים כרגיל. משום מה יש לי בעיה להוריד את "עושות חג", אף תוכנה לא מצליחה לתפוס את הקובץ, כנראה שהשתכללו שם ביס מאז הפעם האחרונה. בכל מקרה אני אמשיך לנסות…

  7. בר Says:

    שלום לכולם,

    אני שמחה שאהבתם את הפוסט החדש 🙂

    עמיתוש, מזל טוב להולדת האחיין!!

    תיתוש וצביה, תודה על הטור השבועי של שפרה.

    אני הולכת להמשיך להתארגן, הבן של בת דודה של אמא מתחתן היום… בשבע וחצי אנחנו אוספים את סבא וסבתא ונוסעים לחתונה.

    שיהיה לכולכם ערב מצויין.

  8. תיתוש Says:

    ערב טוב חברים יקרים שלי 🙂
    עמיתוש מזל טוב ובשעה טובה להולדת האחיין החדש. עוד כמה חודשים בעזרת השם גם את תביעי לנו חברת בולוג חדשה 🙂

    ברוש מזל טוב לחתונת הדודן תהני בחתונה תרקדי תשירי ותהני בחתונה 🙂

    ברוש,ארנוס,קיפוש בבקשה תעבירו את השעון לשעון חורף. תודה מראש 🙂

  9. sari Says:

    בר-תודה על הפוסט!
    עמית-מזל טוב להולדת האחייין!
    אילנה ותיתוש-תודה.

    תיתוש-לא נעלמתי אני לרוב כאן-אך בני הצעיר מעוניין "לנתק" אותי מחדרו-ואנחנו מנסים להתארגן ,שאעבוד מהמחשב הקטן שלי-לא ממש נוח לי-מה לעשות..הזדקנתי..יותר קשה לי לכתוב במקלדת קטנה וללא עכבר..וכדומה ,אך יהיה בסדר.

    אני בוחנת אפשרות ליסוע לסליחות בכותל ביום חמישי..זרקתי הרעיון לאחיותי..לראות מי מעונינת להיצטרף..אבל בפנים בבטן לא ממש בא לי על חברתה של אף אחת מהן..ראשית -כיוון שכשאני מחליטה על רעיון אני לרוב אוהבת לבצע אותו לבד..וקשה לי להתחלק-אני כבר 7 שנים ללא זוגיות..אז קצת שכחתי איך זה…ושנית אם איני אוהבת כ"כ לעמוד בזמנים של מישהו אחר-ומהצד האחר לא ממש נעים להיות לבד ללא אפשרות לחלוק חוויה זו עם אדם נוסף לא?
    לפני 2.5 +- נסעתי עם ידיד שלי לסליחות בכותל -זו היתה הפעם הראשונה שלי-הידיד הזה בחר בי כאישה לבילוי באותו ערב על פני חברתו הקבועה..היינו סתם ידידים..וזה היה אמור להיות נחמד..אך נדמה לי שסיפרתי כבר שאותו ערב לא היה הכי נחמד בעולם מבחינת ילדי-הפעם הם הולכים מרצון לאביהם -כך שאני אוכל נפשית להתפנות לסליחות..והייתי רותה ידיד או ידידה..מתוך מקום של כיף ולא ממקום של חשבונות משפחתיים כדי לטייל ולהיכנס פנימה לנשמה של עצמי ולערוך את חשבון הנפש-איני דתיה ואפילו לא שומרת מסורת-אך משהו בנסיעה לסליחות עושה לי את זה..למרות שאיני צמה..

    חשבתי לקחת את הרכבת מכפ"ס לירושלים ומהרכבת מונית לככר ספרא -ביום חמישי אמורה להיות הופעה שם ואחכ להגיע לכותל-אבל נראה לי כיצד מסובך..איני מכירה ממש את הנהיגה בירושלים ולא רוצה לבזבז זמן מיותר…ואם לא ככר ספרא אז יש אפשרות להצטרף לקבוצות שעושות את המסלול של סיור מגדל דוד+ חזיון+סליחות בכותל..

    מה אתם אומרים?

    ארנוס-אני נכנסתי לתוכנית עושות חג דרך "וואלה"

  10. מ Says:

    ערב טוב לכולם.

    צביה ותיתוש – תודה על הטור, מקסים כתמיד.

    עמיתוש – מזל טוב ובשעה טובה להולדת האחיין.

    מפנקת אתכם בקישור להורדה של "עושות חג: ראש השנה" , תהנו.

    http://www.mediafire.com/?68a3mq5s8ejcd5q

  11. אילנה Says:

    ערב טוב

    ברוש,תודה על הפוסט המקסים ומזל טוב לבן הדודה לנישואיו.

    צביה ותיתושקה,תודה רבה על הטור של שפרה.

    ארנוס,לי לא היתה בעיה לצפות בקישור שמ יוחדת נתנה אתמול.

    קיפושקה,את מפנקת את הכלבים המתוקים שלך.
    חייכתי כשקראתי את שכתבת כי זה הזכיר לי אותי.
    כל סוף שבוע כשהילדים כאן לאחר הארוחה אני מכינה לכל אחת מבנותיי הנשואות "משלוחה"של אוכל שיספיקו ליומיים לפחות,לעיתים אני מבשלת משהו מיוחד שהם אוהבים בשני סירים שיהייה לי מה לשלוח אם חלילה יגמר 🙂
    אנחנו לא יודעים לבשל כמויות קטנות,כל ארוחה יכולה בהחלט להאכיל עשרים איש.

    שרי יקירתי,אני מבינה לליבך בנושא המחשב ,אני לא מסתדרת עם המחשב הנישא ,יש לי אחד קטן שתמיר קנה לי בעת האח הגדול ,שאוכל לראות את האנשים היקרים שאהבתי גם כשהלכתי לנום והיו ימים שלא נמתי….זכרונות .
    אני לא אוהבת להשתמש בו ואם כבר אז אני מחברת עכבר,קל לי עם העכבר.
    בנוגע ללנסיעה לסליחות בכותל ,תעשי רק מה שעושה לך טוב ואם בא לך לנסוע סעי עם חברה/ידיד נראה שתהני יותר.
    אגב,ההסעות המאורגנות מוצלחות מאוד,יש לי חברה שכל שנה נוסעת ונהנית מאוד כי היא מעדיפה להיות שם לבד עם אנשים שאינה מכירה.

    עמיתושקה,מזל טוב להולדת האחיין.

  12. Amit Says:

    ערב טוב לכולם
    תודה רבה לכם, האחיין מתוק וגדול וכולם מרגישים טוב.
    ברבר, בילוי נעים ומזל טוב לדודן, רק בשמחות!
    ממוש, תודה על הקישור!
    שרי, אני מקווה שתמצאי מישהו שקרוב אליך ונעים לך איתו במסע אל הכותל, שיהיה בהצלחה.

  13. sari Says:

    היי לילה טוב-נראה שאני סוגרת כאן והולכת לישון..
    אילנה -תודה וגם עמית.
    בר מז"ט לדודן!
    נראה איך דברים יתפתחו..עד יום חמישי יש עוד" המון מים שיזרמו בנחלי החיים.."-אתן לחיים לעזור לי בבחירות..אבל תודה!

  14. sari Says:

    היי חזרתי על מנת לשתף..בתחילת המחשבות שלי לגבי נסיעה לכותל היה הרצון שלי להצטרף לאיזו קבוצה שהטיול שלה-אוטובוס +הדרכה יוצאת מת"א..והיתה מתוכננת למחר\היום-יום שלישי-אך אני ידעתי שראשית יש לי אסיפת הורים בתיכון של בכורי ושנית הילדים עימי באותו ערב..ומכאן התחלתי להרהר על יום חמישי..דקה לפני כיפור-פתאום אני מציצה בפייסבוק באחד ההמילים שקיבלתי ורואה שנפתח מסלול נוסף ליום חמישי ויש 2 אפשרויות-או ליסוע עימם מת"א-מה שפחות קורץ לי,או להיפגש עימם ולהצטרף להדרכה ברחבי ירושלים …נראה לי שזה סימן משמים ואני כנראה אצטרף אליהם-מחד לא אהיה לבד ומאידך ללא לחץ חברתי של משפחה…

  15. sari Says:

    בוקר טוב ויום מוצלח-די חם בחוץ לפחות עבורי-אני בהמתנה לטכנאי -הוט שיגיע לסדר לנו הממיר.
    תיתוש-תודה!

    אני שולחת קורות חיים לחברות השונות בתקווה לקבל עבודה בשכר גבוה יותר ..אני חייבת להגדיל את ההכנסות הביתה כדי להמשיך לסגור פערים על התקופה הארוכה שבה הייתי מובטלת וצברתי חובות..אז תפילות שלי ילכו גם לכיוון הזה..

    טרם החלטתי איך ועם מי אסע..תודה על הכל!
    כיף לקרוא את הטור של שפרה-תודה!

  16. קיפי42 כלבה בהפרעה Says:

    אילנה יקרה לי, את רומזת שיבוא יום וגם אני אדאג להעמיס ? (אופפוי)
    קודם תלמדי אותי לבשל .

    תיתושית, אני בסוף אתלוש שערות 🙂

    לבר ולעמית היקרות מזל טוב. וכן ירבו שמחות.

    עמיתוש, מה אני עושה עם ההערה שלך ? בפלגי המזרח מאמינים שאם לאשה הריונית מתחשק דבר מה לטעום, והיא אינה מקבלת את מבוקשה תוך 24 שעות, העובר יצא עם כתם לידה.
    קחי בחשבון עמיתוש, כתם לידה בצורת קיפי 🙂

    שרי יקרה, הכל יבוא על מקומו, קחי אויר והעיקר בלי לחץ. איתך בתפילותיך.

  17. Amit Says:

    קיפושששש
    יש לך מזל שלא ממש חשקה נפשי במטעמי אימך ולא בגלל שאני חושבת שהם לא היו טעימים לי ,אלא בגלל שאני לצערי אוכלת ממש מעט כי העוברית שלי לוחצת לי על כול האברים הפנימיים ואם אני אוכלת משהו קצת כבד אני ישר סובלת. כך שסתם התגרתי בך למזלי…זה מה שהיה חסר לי 🙂 כתם לידה בצורת קיפי!
    שרי, בהצלחה, אני מקווה שתמצאי עבודה עם הכנסה גבוה יותר.

  18. אילנה Says:

    ערב טוב

    שרי , אני שמחה שנפלה החלטה ויצא לך בדיוק מה שרצית.
    אני מאחלת לך שתמצאי במהרה עבודה מכניסה ,אחזיק לך אצבעות.

    עמיתושקה תאכלי מנות קטנות ומעבר לשלוש ארוחות,כמו התינוקות 🙂

    קיפושקה,כן כן,את בטוח תעשי זאת לנסיך.

  19. sari Says:

    קיפי-תודה.אילנה -תודה.

    בוקר מקסים לכולנו-מי יתן ונצליח לעמוד בציפיותינו מעצמנו לפחות ליום יפה זה!

  20. sari Says:

    התלבטות ,שאני מבקשת את עזרתכם בהמשך לרצון שלי ליסוע לכותל ביום חמישי-כלומר מחר בערב…
    הבחירה שלי ביום חמישי לנסיעה לכותל החלה מתוך ההנחה שבערב חמישי ועד ליום שישי בבוקר הבנים שלי אמורים לישון אצל אביהם..זו התורנות-כיפור עלי ערב לפני שלו!אמש באסיפת ההורים התברר לי ,שהוא בשיחה שלו עם הבנים הגיעו למסקנה ,שאינם רוצים השבוע לישון וכיוון שזה מתאים לו-הוא רוצה לצאת לטיול אופנועים באותו ערב עם חברתו לחיים וחבורת האופנועים..אז למה "להילחם" ולשכנע את הילדים שישארו אצלו…?או למה לחשוב שאולי אני בניתי על הערב הזה?אף אחד לא חשב להודיע לי…!אמש שאלתי את אבי בני -באסיפת הורים שהיינו ביחד,מתוך תחושה מוקדמת..כיוון שלא ממש הכל חלק לי לגבי הנסיעה..והוא סיפר שהוא נוסע לצפת ויחזיר את הילדים בערב..משמע-יקח אותם לשעה-שעתיים ויחזיר..כלומר-עוד טרם אספיק ליסוע ,אם בכלל והם כבר יחזרו-הוא לא מעונין לחזור על האירועים מבעבר שהם נשארו אצלו בעל כורחם-ובנוסף מעונין לצאת לטיול..ואני מה איתי?
    ניגשתי לכל אחד מבני אמש והסברתי שגם אני חושבת ליסוע אבל לירושלים ובניתי חשיבה זו על השקט הנפשי שהם אצל אביהם..אך הבחירה שלהם השתנתה ולכן מבקשת אני לדעת האם מבחינתם זה בסדר שיהיו עד השעות הקטנות של הלילה לבד…

    במקור התוכנית שלי היתה בכלל לחזור למחרת בבור עם הרכבת הראשונה מירושלים…ועכשיו הכל נהיה פתאום קצת לחוץ..

    מה לעשות?

    מבחינתם של הילדים "תסעי..מה כבר יכול לקרות..?!"איני רגועה-איני אוהבת להשאיר אותם כשאיני באיזור..אחותי אומרת שאיני צריכה לפחד..אבל אני פחדנית..יודעת שאם חלילה משהו לא יהיה בסדר אף תפילה לא תשחרר אותי..-יש לי אמא ואחות באיזור-אך הם לא פונים אליהן אף פעם הבכור (כמעט 16)חושב שהוא יודע הכל…הצעיר (14.5)לפעמים הם רבים ויכולים גם להרביץ-אך כשאני כאן לרוב הם מכבדים אותי ומפסיקים..

    אז מה לעשות?
    האחיות שלי טרם הודיעו לי אם הן מצטרפות..ונראה לי שאני סתם נכנסתי לאיזה לופ עם עצמי..
    הרי את התפילות אני יכולה לשמוע גם בבית הכנסת..ולמרות זאת עצם הנסיעה והתכנון עושים לי חשק להעפיל לירושלים.

    מה אתן הייתן עושות…?

  21. אוריתי Says:

    שרי יקרה,
    תסעי לירושלים בלב שקט. הבנים כבר גדולים ויש טלפון כך שאת יכולה להיות מעודכנת במה שקורה בבית. אני מבינה את הרצון לחוות את חווית התפילה בירושלים בימים הנוראים, גם אלי זה מדבר. הייתי מספר פעמים ועדיין אני חושבת לנסוע אולי הלילה.
    מחר בלילה יהיו המון אנשים , אני זוכרת בשנה שעברה היינו בלילה האחרון שלפני יום כיפור בירושלים והיו המוני אנשים לכן אני רוצה לנסוע הערב.
    תעשי מה שאת חושבת לנכון ומה שנראה לך הכי טוב. בהצלחה.

  22. תיתוש Says:

    בוקר טוב חברים יקרים שלי 🙂

    בוקר טוב שרי אני חושבת שאת יכולה ליסועה בשקת בלי כל החששות שלך הבנים כבר גדולים ויכולים להסתדר יום אחד לבד לדעתי אם ידעו שאת סומכת עליהם. הם יגלו אחריות ובגרות ולא יריבו. כמו שאוריתיס אומרת יש טלפונים. את גם יכולה לבקש מאימך להתקשר אליהם מדי פעם (למרות שאני חושבת שזה מיותר. זה אלול לפגום להם בתחושת הבגרות והאחריות). סעי שרי יקרה. על חשש הכל יהיה בסדר 🙂 כשתחזרי תספרי לנו חוויות. שיהיה לך בהצלחה בחיפוס עבודה הלוואי שתמצאי עבודה שתתאים לך שתהיה בה פרנבה טובה ושתהני לעבוד בה מגיע לך

    אוריתיס סעי גם את היום ומחר תבריזי מהעבודה את עובדת מספיק קשה. תעשי גם משהו לנשמה 🙂

    אתמול נסעתי עם חברה טובה לכינרת אחרי שנים שלא הייתי בה (בשנים האחרונות אני כמעט ולא יוצאת מהבית ובטח לא למרחקים כאלה) כל כך נהנתי היה מזג אויר ניפלא היינו בחוף הדתיות וחוץ מכמה נשים והמציל לא היה שם אף אחד כך שהרגשו שהחוף רק שלנו. זה עשה לי טוב על הנשמה והתעין אותי באנרגיות לשבועות
    הקרובים תודה לך חברה יקרה 🙂

    היום אתם מקבלים חיבוק ענק מלה באנרגיות חיוביות. אוהבת אתכם כרגיל 🙂

  23. אוריתי Says:

    תיתוש, כל הכבוד לך על היציאה מהבונקר והטיול בארץ. כל הכבוד גם לחברתך היקרה(האם יכול להיות שאני מכירה אותה?).
    לא הייתי זמן רב בכנרת, בוודאי עד שאגיע לא ישארו כבר מים בכנרת.
    לא יודעת אם אסע היום לסליחות, אני עייפה וכבר הייתי בשבוע שעבר בסליחות, אומנם בת"א אבל בכל זאת סליחות.
    תודה שפירגנת לי יום חופש, באמת יש לי 3 שבועות חופש לנצל עד סוף דצמבר אחרת ילכו לאיבוד !!!

  24. תיתוש Says:

    חחחחח אוריתיס בטוח שאת מכירה אותה ארי זאת חברתנו אירית השפירית הנחמדה:) אני מציאה לך לקחת יום יומיים (מתוך השלושה שבועות שיש לך)חופש לפני סוכות (כמובן שבסוכות החוף מלא בנשים וילדים. וגם אחרי סוכות עונת הרחצה נגמרת והמקום סגור) ללכת לאחד החופים חוף הדתיות מומלץ יש שתי חופים כאלה בטבריה תסעו לזה שליד חמי טבריה הוא שקט מאוד יש שם תחושת פרטיות את מתחברת לטבע ומרגישה שאתם אחד 🙂 כיף לא נורמלי

  25. אירית השפירית Says:

    קיפושקה מתוקה, אהבתי מאוד את הסיפור שלך וצחקתי בקולי קולות. אני שמחה שהחלטת לא לבזבז מטעמים לשווא, אבל בכל זאת נראה לי שעדיף שהטבחית הראשית לא תדע. נראה לי שמה שאנחנו לא יודעים לא מרגיז אותנו. כל-כך קל להזדהות עם התיאורים שלך על האבסת ה"ילדים". נראה לי שחוויות כאלה יש בכל משפחה, אבל רק את ידעת לתאר אותן במלוא טרגיותן. 

    שרי יקרה, אני מרגישה שיש לך דחף חזק לממש את המסע המיוחד לירושלים, להיות בצוותא עם אנשים ונשים אחרים שגם הם באו ליהנות מן החוויה. לכן אני מציעה לך בכל זאת לנסוע. הבנים כבר די גדולים ובוודאי יסתדרו בלעדיך לילה אחד. ואת – תקחי את היום הזה לעצמך, כי כנראה שאת צריכה את זה. ובלי רגשי אשם!!!

    איזה כיף לפרגן לעצמנו מידי פעם יום כיף, לעלות על אוטובוס ובתוך שעה-שעתיים להיות בעולם אחר, באווירה אחרת, עם ראש נקי והרבה שמחה בלב.

    תיתושקה כבר כתבה/רמזה לכם שהיינו בכנרת, והנה תקבלו גם את הזווית שלי.

    שוכבים בתוך המים, ממש על סף החוף. מוצאים פוזה מושלמת ואז הידיים מתחילות לעבוד בקדחתנות, להסיט הצידה את כל האבנים הזעירות והצדפים כדי להכין לנו עריסת חול מושלמת. הבטן מונחת לה בנוחות על כרית החול, והטוסיק בולט לו קצת החוצה, מתריס, חש ברוח החלשה ומתחמם לו בשמש. הגלים מלחכים אותנו, מטפסים על הגוף הנינוח והרדום, עולים עד הצוואר ונוחתים להם לצדדים. כמה גלים חצופים ונועזים במיוחד מכסים את הראש באבחת תנופה ועיזוז, מחדירים מים לאוזניים שמתחילות לשמוע כל מיני הדים קדמוניים לא ברורים, מכסים את העיניים והאף ומייד נסוגים, שובבים שכמותם. באופק רואים בקושי את הצד השני של הכנרת וחושבים על כל הנועזים שלא מזמן צלחו אותה לאורכה. סחתיין עליהם. מעייף אפילו לחשוב עליהם עורכים את המסע בן 10 השעות הזה. מתבוננים בנוף שסביבנו, בהר הצהוב והגבוה שמתנוסס ממול, ושירים מתחילים להתרונן בנו. כמובן שהשמש הקופחת והחרשות הזמנית (באשמת הגלים), העיניים האדומות והעייפות המצטברת גורמים לשירים לצאת משובשים במיוחד. חצי מן המילים משתכחות ושרים הרבה לה לה לה ולי לי לי ומערבבים את בתי השיר, ובאמצע השיר השני פתאום כבר מתחשק על השיר השלישי אז מייד מזנקים עליו כדי לשבש גם את מילותיו ולזייף אותו בקולי קולות, וצוחקים מעומק הבטן. לא פלא שהמציל מצא לו מחסה רחוק, העיקר לא לשמוע את כל הקקופוניה הנפלאה הזאת. ממיינות לנו צדפים, מחפשות בעיקר את הצדפים הסגולים והמיוחדים. ופתאום ת' קופצת לה בבהלה: מה זה? משהו עוקץ אותי! איזו חיה ארסית התנפלה עלינו! אמא'לה!!! מאמצת קצת את העיניים, וזה קצת קשה כאשר המשקפיים נשארו על החוף ואת בוהה ויודעת שלא ממש תבחיני בין אבן ובין כריש. אבל בכל זאת רואה, בגלל התנועה, בגלל שהם שוחים להם בכנופיות גדולות – קבוצה של דגיגונים שמתעניינת בעיקר בחברתי הענוגה. אני מנסה לנחם אותה שהיום אנשים אפילו משלמים כסף כדי שיאפשרו להם לטבול רגליהם בבריכה כשהדגים מלחכים אותם ומנקים את כל העור הקשה מכף הרגל. ת' משוויצה שהיא הרבה יותר מושכת ממני, עובדה שהדגים מתלהבים ממנה ולא ממני. אין בעיה, על תשומת לב כזאת אני מוותרת בשמחה. פרט לכך ש-ת' באמת הרבה יותר נחמדה ממני ואני לגמרי מבינה את הבחירה המוצלחת של הדגים.

    מעט מאוד אנשים מסביבנו. מחליפים כמה מילים עם זאת ועם זאת, מחייכים, אבל בסך הכול כל אחת נשארת עם עצמה, עם ההנאה והשלווה שלה. אחת שוחה לה לאורך החוט המתוח על המים – תנועת יד דמוית חתירה ועצירה, ועוד תנועה, ועוד עצירה. שתיים אחרות משיטות להן גלגל מים, כורכות את עצמן מסביבו, רגל פה ויד שם, ומרחוק, בלי משקפיים, נראות לי כמו מין סרטן משונה. אישה אחת לבושה כולה מכף רגל ועד ראש, עם שביס על ראשה, לוקחת כיסא פלסטיק ומתיישבת בתוך המים, ממלמלמת לה מילים, אולי תפילות עתיקות. גם היא כמונו מתענגת לה מן האופק שלפנינו, מן השקט והיופי. היא מספרת לנו שישבה בבית ופתאום החליטה שהיא לא יכולה יותר עם מעגל הניקיונות-בישולים-טיפול בילדים והיא חייבת-חייבת-ממש מוכרחה לעשות משהו בשביל עצמה. אז הנה היא פה, חושבת על כך שאולי בעלה יכעס, אבל זכותה ליהנות. היא חייבת ליהנות!

    שנה טובה לכולכם, יקרים ויקרות, ושיהיו לכם הרבה רגעי אושר והנאה.

    כנרת
    http://www.youtube.com/watch?v=i2A3T1sa-BI&p=9960521845D52584&playnext=1&index=3

    יש לי כנרת
    http://www.youtube.com/watch?v=do5YRqhphcI&p=9960521845D52584&playnext=1&index=18

  26. אוריתי Says:

    תיתוש, נו באמת, הרי ידעתי שזו השפירית שלנו שהתעופפה לה יחד איתך .
    לא נראה לי שאסע לאן שהוא, סתם אשב לי בבית בכל ימי החופש ואנוח 🙂

  27. Amit Says:

    אהלן!
    מה שלום כולם?
    היום עברתי את מבחן האזרחות! לא היה קל להתחיל ללמוד על אזרחות ארה"ב, היסטוריה דווקא מאוד מעניין אבל אזרחות לא מהמקצועות שאהבתי. העיקר שעברתי!
    שרי, אני מסכימה עם קודמותיי, בנייך אכן כבר לא קטינים ואת בשקט גמור יכולה להשאיר אותם לבד. אני בגילם הייתי כבר שומרת על פעוטות אז אל תדאגי, הם יסתדרו!! סעי בשלום ושובי בשלום 🙂 אני מקווה שתממשי את רצונך לנסוע.
    תיתוש ואיריתושששששש למה לא הוזמנתי???? גם אני רוצה לכינרת 😦
    חכו חכו שאני אגיע לבקר(אלוהים יודע מתי) אתן חייבות לי!!
    הסיפור שכתבת איריתוששש היה מאוד מעניין לקריאה, החוויה של השכשוך במים והרגיעה הצליחה להגיע עד לארצות הברית הרחוקה, סחטיין 🙂
    תיתוש, גם יצאת לטיול וגם קיבלת ניקוי כפות רגליים סיני!(זוכרים במרוץ למליון?)
    מה רע? יצאת בזול 🙂
    המשך יום נפלא לכולם!

  28. אילנה Says:

    ערב טוב

    קסם האירית ,נהנתי לקרא את שכתבת,הקריאה גרמה לדמיוני הפורה לראות בדיוק מה עשיתן שם , הייתי איתכן 🙂
    בפעם הבאה תציעו לי 🙂

    שרי יקירה,אני מבינה לליבך,יודעת בדיוק מה מטריד אותך ולמה ובכל זאת סעי לשלום ותני לעצמך את מה שאת כה רוצה.
    את יכולה למסור לילדים את הטלפון שלי או שאני אתקשר אליהם .

    אני שולחת לכם מייל,אנא אשרו.
    מיכלי יקירה,אני רוצה גם לך לשלוח ולשתף אותך,תרשמי את כתובתך,הכתובת בבלוג לא נכונה,שלחתי לך מייל שחזר.

    עמיתושקה,בשעה טובה ומוצלחת! כלכבוד!!

  29. אוריתי Says:

    איריתוש, כרגיל כתיבתך מופלאה והרגשתי שאני ממש שם איתכן טובלת במי הכנרת והדגיגים גורמים לעיקצוצים בכפות רגלי.
    לפני כחודש פינקתי את עצמי בפדיקור דגים בספא ןהנה אתן זכיתם בחינם באותו טיפול מפנק.
    עמיתוש, כל הכבוד ובשעה טובה לאזרחות האמריקאית.

  30. תיתוש Says:

    חחחחחחחחחחחחחח אירית תודה שהעלת את סיפור חווית הכינרת שלנו אני לא הצלחתי לכתוב ולהעביר את החוויה. עכשיו את צריכה לכתוב את סיפורי האוטובוס שלנו שהיו גם חוויות בפני עצמן 🙂

    אוריתיס אך שאת מרגישה. אבל אני באמת לא מצליכה לראות אך את מצליחה לשבת בבית במשך שלושה שבועות בלי לצאת מהבית (טוב אני יודעת שתתעסקי בחרוזים ותצאי להצגות וסרטים) אני מקווה שבכל זאת תצאי לכמה ימים לאזה טיול 🙂

    עמיתוש מזל טובובשעה טובה. מה זה אומר שעכשיו את אזרחית ארה"ב? או שזה אחד השלבים עד שמקבלים אזרחות?
    תבואי אחרי הלידה לארץ ואז אולי נעשה פגישת בלוג ויק בכינרת. מה אתם אומרים חברים יקרים שלי? 🙂 אולי אחרי פסח או לפני שבועות כשיהיה מזג אויר נעים לא קר ולא חם 🙂
    ׂ

  31. תיתוש Says:

    האללן אילנוש 🙂

  32. אוריתי Says:

    תיתוש, אני לא אהיה בעוצר 🙂 וחוץ מזה אני לא אקבל שלושה שבועות רצופים חופש, נראה לך שיתנו לי? אני אקח כל חודש שבוע ובאמת המון חרוזים, הרבה פרויקטים לא גמורים, אכין אוכל לבנות, אפגש עם חברות שמסימות לעבוד מוקדם ולא כמוני ארי 6 בערב, ולא אהיה כל הזמן עייפה. יהיה לי כיף, אני בטוחה.

  33. תיתוש Says:

    אוריתיס מה שחשוב זה שתעשי מה שטוב לך ושתהני מזה 🙂

  34. Amit Says:

    אילנוש, תיתוש ואוריתוש תודה רבה!!
    תיתוש, בשלב הבא תהיה ההשבעה ובזאת אנחנו הופכים להיות אזרחים מן המניין,הגיע הזמן אחרי 10 שנים כאן.

  35. תיתוש Says:

    נכון עמיתוש בהצלחה 🙂

  36. אירית השפירית Says:

    עמיתושקה, מזל טוב על ההצלחה במבחן האזרחות. מקווה שתקבלו אזרחות ואז מייד תחזרו לארץ, כי אין כמו בבית. אני מקווה ששלומך טוב ושאת לא עייפה מדי לסחוב את העוברית הגדלה לה מיום ליום.

    אני שמחה שנהניתם מן הסיפור. אחרי ההתרוצצות של אתמול, היום ישנתי כל הזמן. אני חושבת שמגיע לי. תמיד צריכים חופשה אחרי הנופש. 🙂

    אוריתילה, גם אני מפרגנת לך המון ימי חופשה, ושתעשי בהם כרצונך. חוץ מזה, אל תדאגי, תיתוש ואני מתחייבות לייצג אותך יפה מאוד בכנרת, כפי שאנחנו מאמינות שאת מייצגת אותנו באופן מובחר בטיוליך ליוון.

    לילה טוב לכולכם ושינה מתוקה

    http://www.youtube.com/watch?v=_vdYSZ4YGnU

  37. אירית השפירית Says:

    חררר חרררר חרררר חרררר פששששששש פששששש חררררר חרררר חררר

    http://www.youtube.com/watch?v=cEdt61mb6zQ

    http://www.youtube.com/watch?v=HzMWDvybKfo

  38. אילנה Says:

    חחחחחחחחחח,קסם האירית.

    תודה על השירים.

    לילה טובה ,שינה ערבה ומתוקה.

  39. Amit Says:

    היי איריתייייי בוקר טוב 🙂
    מבינה את העייפות, מקווה שאגרת כוחות מחודשים למשוך את השבוע עד הסוף.
    אני קצת משועממת פה על המחשב למרות שהילדים מקרצצים מסביב, כבר ישבתי איתם מספיק ורציתי זמן לעצמי. בעקבות עזרה של חברה חמודה, התחלתי לשוטט ביו טיוב ואני מאזינה שלירים נוסטלגיים שכול פעם שאני שומעת אותם אני מתמוגגת
    הנה אחד מהם

    שיר אופטימי לכבוד השנה החדשה- "מה שהיה" יגאל בשן
    לילה טוב !

  40. sari Says:

    בוקר טוב חברים יקרים,
    תודה על כל ההבנה והחיבוק החם.מצחיק אמש הלכתי לישון כשאני כבר שלמה עם ההחלטה ,איני נוסעת..מכל הסיבות שכתבתי כאן וגם גם כיוון שלא ממש מצאתי מי שיצטרף לנסיעה וקמתי רגועה בלי תחושת החמצה..שיחררתי את זה ממני וזהו ופתאום הבוקר בשעה 07:30 מתקשרת אחותי שצעירה ממני בשנתיים וממנה ביקשתי להצטרף אלי מההתחלה-עימה אני יחסית מרגישה הכי נוח..כמעט באותו הגיל..הילדים כמעט באותו גיל גם ולשתינו בנים ושתינו גרושות..כך שיצא הרבה פעמים שנסענו עם הילדים לחופשה ביחד…לי לא תמיד היה קל נפשית עימה ובטח גם לא לה..אבל על פני השטח המצב בסדר…..והיא אמרה שבשמחה תיסע עימי הערב רק לתפילה כך שנצא יחסית מאוחר..מהבית-כל אחת תספיק לראות את הבית לפני הנסיעה ואז גם נחזור לאחר התפילה הביתה.היא תחנה הרכב אצלי וניסע עם שלי-אני אוהבת לנהוג..היא תסביר את המסלול –יהיה בסדר.אז כנראה שכשמשחררים הלחץ דברים מתארגנים.

    עמית -איזה כיף לך..עוד שלב בדרך לאמריקאיות לא?כמה זמן צריך לשהות באמת לאחר שלב זה לפני שאפשר לצאת מארה"ב בלי לסכן התהליך?כמה מן ואיך משיגים הגרין קארד..עד כמה זה מסובך כיום?

    תיתוש ואירית השפירית-עשיתן חשק ליסוע לכינרת למרות שאינני מאלה שאוהבות את הכנרת אני אוהבת את הנחלים של צפון הארץ או הים האדום בדרום.אף פעם לא אהבתי הכינרת משום-אלא אם אני משקיפה עליה ממבט של תצפית למול היופי וההדר מסביב.

    אילנה יקירה-תודה-אך ביקשתי מאחותי הצעירה שתהיה בהאזנה לילדים וכפי שאמרתן כנראה שאני זו שצריכה לשחרר אותם ולאפשר להם אחריות..אז שיהי יום מקסים לכולנו ושתהיה לנו שנה טובה ומתוקה ושלכולנו יהיה גמר חתימה טובה.

    מחר בע"ה אשתף מהחוויות ועד אז…..יום מקסים!

  41. אילנה Says:

    צהריים טובים

    שרי יקירה,נסיעה טובה ומהנה,מחכה לחוויות.
    תתפללי גם בשבילנו 🙂

    עמיתושקה,אני אוהבת את השירים הישנים והיפים,מאזינה קבועה לרשת ג' ובסופי שבוע 103 אף אם,שירים נפלאים.

  42. Amit Says:

    שרי, שמחה בשבילך שהחלטת בכול זאת לנסוע עם קרוב משפחה ואחות זה בכלל מעולה. שיהיה מהנה ומיוחד אי שם בכותל…
    לגבי שאלתך, אנחנו עברנו את מבחן האזרחות מה שאומר שקבלת האזרחות קרובה מאי פעם, אנחנו רק בהמתנה להשבעה ואחרי טקס זה נהיה אזרחים. מאז שיש לנו את הגרין כארד אנחנו חופשיים בכול הקשור ליציאות מגבולות ארה"ב אבל עד שמקבלים יש באמת זמן מסויים שלא ניתן לצאת. לקבל גרין כארד היום זה לא פשוט בכלל, צריך לענות על קריטריונים מסויימים.
    יום טוב!

  43. Amit Says:

    אילנוש, זה עושה טוב בלב בעיקר כשחיים בגולה!

  44. אילנה Says:

    ערב טוב

    מי צם מחר?
    אני בסיוט רק מהמחשבה 🙂

  45. Amit Says:

    לי יש פטור 🙂

  46. אילנה Says:

    חחחח עמיתושקה .

    אני צמה ,בקושי מצליחה לקרא עיתון/ספר.

  47. אילנה Says:

    לילה טוב,שינה ערבה ומתוקה .

  48. בר Says:

    לילה טוב לכולם 🙂
    יש פוסט חדש-
    https://viksfriends.wordpress.com/2010/09/17

סגור לתגובות.


