מסכה

by

 

"…כל יום הוא זמן טוב לדבר על מסכות, וכיסויים ומכסים וסירים. הגישה הרווחת היא שגלוי זה טוב, וחשוף זה נפלא, והאמת היא אחת והיא שייכת למי ש"אמיתי" כל הזמן. מצד אחד, אולי לא כדאי למי שגרה בבית מזכוכית להשליך אבנים. מצד שני, דרך חלון סדוק רואים פחות טוב. תאשימו את המורשת הקנדית שלי, אבל מתחשק לי שנלבש קצת יותר שכבות. תגידו לי שקרבה אמיתית נוצרת מהיכרות, שאינטימיות היא תוצר של חשיפה מוחלטת, שאיך אפשר לאהוב מישהו באמת אם לא מכירים אותו באמת. יכול להיות שאתם צודקים, אבל אני מתעקשת שצריך להשאיר קצת מעצמנו עטוף בצלופן וסגור בכספת. קצת מהרעשלא ניבלע ונאבד אותו, וקצת מהטובשלא נסתנוור, שלא נתפתה להאמין לו. אני גם לא בעד למהר להפשיט אחרים מהשכבות שמגינות עליהם, כי הן מגינות גם עלינו. אנחנו אוהבים את מה שמוכר לנו, אבל אנחנו נמשכים למה שלא. תשמעו, אני לא איזה מומחית גדולה ואני די משוכנעת שתמצאו מאה פסיכולוגים שיאמרו אחרת, אבל נדמה לי שלהכיר טיפה פחות זה להכיר הכי טוב. כן, תקשורת זה חשוב, אבל גם מסתורין זה חשוב. אל תפחדו להסיר קצת, אל תפחדו גם לכסות. קליפות הן דבר מועיל סך הכללנו ולבננות. הן מאריכות קצת את חיי המדף."

                                                   שפרה קורנפלד (מתוך "לאשה")

17 תגובות to “מסכה”

  1. בר Says:

    שלום לכולם..

    אילנה, תרגישי טוב, מקווה מאוד שתעברי בקלות את הטיפול.

    תיתושקה, אני אכין לך לימונענע!! 😀
    ולגבי הגיוס, נכון לעכשיו אני מתגייסת ב-17.10.2010, עוד 5 חודשים…

  2. תיתוש Says:

    חחחחחחח ברוש ידעתי שאני יכולה לסמוך עליך שתעני לקריאתי הנואשת ותבואי להציל אותי 🙂
    תודה רבה קבלי חיבוק ענק ממני
    תודה רבה על הפוסט המקסים מדבריי חוכמתה של שפרתנו. אני מזדהה עם כל מילה שכתבה 🙂
    כדיי לך לדחות את הגיוס בשלושה ימים ועזה יצא לך תאריך נחמד 20.10.2010 😛 בכל אופן אני חושבת שתהיי חילת לתפארת מדינת ישראל

  3. בר Says:

    חחחחח בטח תיתוש, את יכולה לסמוך עלי שבימים כאלו מיד אציל אותך מהחמסין עם כוס לימונענע קרה 😛

    שמחתי שאהבת את הפוסט.

    לגבי הגיוס, האמת שלא חשבתי על זה… חבל שאני לא מתגייסת ב-20.10.2010 זה היה הרבה יותר נחמד.. מה שכן, אני צריכה לקוות שלא יקדימו לי את התאריך, הרבה מהחברות שלי מתגייסות ב-18.7.

  4. ארנוס Says:

    ברוש תודה על הפוסט!
    נדמה לי שברור מי הולכת להיות מלכת הנשף בעוד חודש 😉

    אילנה, מקווה שהטיפול יעבור בקלות. שיניים זה דבר מבאס…

    אוריתי, יש לי פסל של לפיד בדמות אריה, חוץ ממנו לא יצא לי לראות פסלים שלהם.

  5. תיתוש Says:

    חברים יקרים שלי 🙂
    הטור השבועי של שפרה. תודה רבה מאוד וחיבוק ענק לצביה ששלחה לנו את הטור 🙂
    http://www.1giga.co.il/file/h8g972in29

    ברוש אם את יודעת לאזה תפקיד וחייל את הולכת אז יכול להיות שזה תאריך קבועה ולא יקדימו לך אם את לא יודעת אז יכול להיות שיקדימו לך אבל זה לא יהיה נורה כך תסימי יותר מוקדם את הצבא 😛

  6. ארנוס Says:

    לילה טוב לכולם!

    התמונה היומית – שיפי המדהימה-

    תיתוש בבקשה תעלי את הטור לאתר אחר, האתר ההוא נורא ואיום, מלא פרסומות ולא מאפשר להוריד את הקובץ… עדיף אתר ZSHARE…

  7. אילנה Says:

    ברוש,תודה על הפוסט.
    ראשית דבר שיהייה לך בהצלחה בצבא ולא משנה באיזה חיל,אני בטוחה שתהיי חיילת למופת.

    תודה לכם,הכל יעבור .

    תיתושקה וצביה יקירות,תודה על הטור של שפרה.

    מיכלי,קראתי את שכתבת על הבת של החברה,במגזר החרדי הדגש על לימודי תורה כל היתר שולי וזניח,אכן חולדאי צודק!
    אני מאחלת להם שיצליחו בשינוי שהם עוברים,נראה לי שאט אט יגלשו לחילוניות ויהיו שומרי מסורת.

    ערב נעים ומהנה.

  8. michal Says:

    היי בר

    תודה על הפוסט.

    אני מעתיקה את ההודעה שלי שנשלחה לפוסט הקודם.

    אילנה,

    אצלך אפשר לומר- עד החתונה זה יעבור.

    חייבת לשתף אתכם בסיפור מרגש. בת של חברים טובים שלנו, חזרה בתשובה לפני 18 שנים יחד עם בעלה והבן. מאז, נולדו עוד 4 ילדים. הם חיים בירושלים. בעלה – "תלמיד חכם" והיא עובדת בכל מיני עבדות לפרנסת המשפחה. אבא שלה עו"ד מצליח ומשתדל לעזור כספית.

    לאחרונה, היא הבינה שילדיה לא מקבלים במסגרות החינוכיות את מה שהם צריכים לקבל והחליטה לנסות ולהוציאם למסגרות ממלכתיות /דתיות ולא בחינוך העצמאי.

    הילדים הגיעו עם פיגור גדול בחומר. אבל היא נותנת להם סיוע (חילוני) כמובן שהחברה הדתיים/חרדים שהם שייכים אליהם, רואים את המעבר לחינוך הממלכתי בעין שלילית והחליטו לעשות חרם על המשפחה. האב, היה צריך לוותר על "החברותה" (חבר קבוע ללימודים) ואפילו הוא שוקל לעזוב את הישיבה.

    אתמול, ביקרה אותי הבת שלחברתי וסיפר לי את כל התהליך שהם עוברים. שמעתי אותה, נתתי לה לעשות "וינטלציה", שהייתה מלווה בהרבה בכי ובסוף, היא הגיעה להחלטה, לעזוב את ירושלים ולהתקרב למרכז-להורים.
    לדבריה: "האמונה חזקה אצלי אבל למה אני צריכה לגדל בורים?".

    אז תגידו שחולדאי אינו צודק !!!!

  9. michal Says:

    תיתוש

    מסכימה איתך. אכן, אמונה באלוהים לא צריכה ללכת עם קיצוניות ובורות.

    הבת של החברים שלי עוברת עכשיו תהליך רגשי לא פשוט – לעשות את ההפרדה הזו.

    מה שלומך? השיניים יותר טו?

  10. michal Says:

    היי אילנה

    רק עכשיו ראיתי את ההודעה שלך.

    אני המומה על מה ששפרה כתבה. מתאים לתהליך שעוברת הבת של חברי.
    המשפט הכי יפה של שפרה- חזרה בשאלה נעשית פעם אחת, היציאה בשאלה נעשית כל הזמן, אתה חייב לשאול את עצמך כל הזמן את השאלות.

  11. תיתוש Says:

    ארנוס אצלי אין בעיה בהורדת הקובץ 1 ג'גה דווקא כתוב מאוד בולט הורדת הקובץ בירוק.
    ההלתי את הטור שוב אבל משום מה התמונה לא נפתחה אצלי עד הסוף. http://www.zshare.net/image/7592780384cfa513/

    אז ההלתי את הטור שוב הפעם בMYG ואני מקווה שהפעם זה יהיה בסדר כך שעכשיו יש לנו את הטור של שפרה ב3 שרתים לנוחיותיכם 🙂 http://www.myg.co.il/index.php?loc=see&pic=phpc9VizQ.jpg

  12. תיתוש Says:

    בבקשה אילנוש בכייף 🙂
    שאלה לי האם היתה לכם בעיה בהורדת הקובץ? חשוב לי לדעת כדי לדעת אם להעלות את הטורים הבאיים שוב לאתר של 1ג'גה
    ארנוס תודה על התמונה היומית

    מיכל אני מקווה שהבת והמשפחה של החברה שלך יעברו את השינוי במינמום נזקים נפשיים שולחת להם אנרגיות טובות ומחזקות להצלחת המעבר

  13. ארנוס Says:

    תודה תיתוש וצביה!

    הטור מעולה, שיפי שלנו ממש אוהבת להטיל ספק… אני מנחש שהפילוסוף האהוב עליה הוא דקארט.

    לילה טוב!

  14. אילנה Says:

    תיתושקה,לא היתה לי בעיה להוריד את הקובץ ,הקישור הראשון ששמת,קראתי ונהנתי מהטור.
    רק שקובי לא יצליח לשכנע אותה לחזור בתשובה 🙂
    אני לא רואה את שפרה חרדית.

    לילה טוב יקירים,שתהייה לכם שינה ערבה ומתוקה.

  15. תיתוש Says:

    חחחחחחחחחחחחח אילנוש אין מצב שפרה לא תחזור בתשובה לעולם היא ארי היתה שם וכבר יודעת את כל התשובות 😛
    לילה טוב ומבורך גם לך ורק חלומות טובים חיבוק גדול ממני

  16. מ Says:

    ערב טוב לכולם.

    אילנה – מקווה שאת מרגישה טוב. לא נעים לשבור שן אך עד החתונה זה יעבור.

    בר – תודה על הפוסט. מקווה שהבגרות בפסיכולוגיה עברה בקלות ובהצלחה .

    צביה ותיתוש – תודה על הפינוק השבועי, הטור של שיפ, מהנה כרגיל.

    מפנקת אתכם בקאבר מוצלח של רג'ינה ספקטור לשיר המקסים של רדיוהד, תהנו.

    http://www.youtube.com/watch?v=xf9HAbE02mQ

  17. ארנוס Says:

    בוקר טוב לכולם!

    יש פוסט חדש-

    https://viksfriends.wordpress.com/2010/05/11/מזל-טוב-עמיתוש-ורמה/

התגובות סגורות.


